کد خبر : ۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
مطالعات جدید شرکت خدمات مالی "HIS Markit" نشان می‌دهد که نزدیک به 70 درصد صاحبان خودرو شاسی بلند و همچنین 60 درصد صاحبان پیکاپ، هنگام خرید خودرو جدید به سمت کلاس‌های دیگر مانند سدان‌ها نمی‌روند و مشتری پر و پا قرص شاسی بلندها و پیکاپ‌ها می‌شوند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس مطالعات جدید شرکت خدمات مالی "HIS Markit""، دو سوم صاحبان خودروهای شاسی بلند و کراس اوور هنگام خرید خودرو جدید تمایلی که کلاس‌های دیگر مانند سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها ندارند و به همان کلاس شاسی بلند وفادار هستند.

تام لیبی، یکی از اعضای این شرکت خدمات مالی گفت: این یک آمار بسیار عجیب است و به همین دلیل است که هر روز شاهد بیشتر شدن شاسی بلندها در خیابان‌ها هستیم.

در حالی که این آمار برای دارندگان شاسی بلندها حدود 70 درصد است، این رقم برای صاحبان پیکاپ حدود 50 درصد است که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

تام لیبی در رابطه با دلیل گرایش روز به روز مردم به شاسی بلندها گفت: یکی از دلایل این امر تمرکز خودروسازان بروی این خودروها است. امروزه شرکت‌ها مدل‌های بسیار متنوعی از خودروهای شاسی بلند تولید می‌کنند و به همین دلیل دامنه انتخاب مشتریان در این کلاس از خودروها بیشتر است.

از طرف دیگر، 48.6 درصد کسانی که سدان سوار هستند به هنگام خرید یک محصول جدید به خودروهای خود وفادار می‌مانند و این یعنی بیش از نصف صاحبان آن‌ها دیگر تمایلی به خرید یک سدان جدید ندارند.

در همین راستا، به نقل از شرکت تحقیقاتی "AutoData"، در سال 2017 آمار فروش خودروها 11.4 درصد کاهش داشتند و اما آمار فروش شاسی بلندها نسبت به سال قبل 7 درصد بیشتر شده است.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
متبع: cnbc.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران