کد خبر : ۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کمپانی پژو سرانجام پس از گدشت 7 سال از تولید پژو 5008 ، اکنون مدلی SUV یا همان شاسی بلند تماما جدید و بروز شده از مدل 5008 خود را معرفی کرد و در نمایشگاه اتوموبیل پاریس از این خودرو رونمایی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یکی از دلایل  تولید این خودرو ورود پژو به عرصه ی تولید شاسی بلند می تواند. در اروپا پس از خودرو های کلاس B  و C  این خودرو های SUV هستند که در رده ی سوم پر فروش ترین خودرو ها قرار دارند.

این SUV  جدید پژو  همانند مدل 3008 بروی پلت فروم  های مدولار  گروه PSA EMP2  ساخته شده است. شرکت پژو  این خودرو  را  به عنوان خودرویی در کلاس« c بزرگ» اما متفاوت،  تعبیر کرده است و این کمپانی علاقه ای به قرار دادن این خودرو در سریSUV  ها را ندارد.

 پژو 5008 جدید در مقایسه با مدل قبلی خود دارای 16.5 سانتی متر  طول بیشتر و 11 سانتی متر نیز  پهن تر شده است . در ردیف دوم صندلی هایش افزایش فضای 60 میلیمتری  صورت گرفته و درقالب  خودرویی دارای ظرفیت  7 نفر روانه ی بازار خواهد شد. 

صندلی های ردیف های دوم و سوم  تا می شوند و کاملا  قابل  برداشتن( حذف) می باشند. به همین سبب صندوق عقب 640 لیتری در حالت 7 نفره می تواند به 1.060 لیتر و 5 نفره تبدیل گردد. به علاوه در حالتی که تمامی صندلی های ردیف دوم و سوم  تا شده باشند  تا مساحت 3.2 متر میتوان  اشیاء و وسایل را نیز قرار داد و جابه جا کرد. مدل جدید شاسی بلند پژو برخلاف مدل 5008 قبلی، مجهز به سامانه چهار چرخ محرک نیست  و گشتاوری نیروی محرکه تولید شده موتور را به بر روی دو  چرخ جلو به صورت همزمان دارد. این کمبود نیز توسط سیستمی خاص که رانندگی را  برای پنج حالت رانندگی شامل عادی، گل‌ ولای، شن‌ و ماسه، برف و ESP تنطیم می کند تا حدودی جبران شده است.

 تمام مدل‌های 5008 به‌طور استاندارد تجهیزات ایمنی خوبی را دارند که از جمله آنها می توان به سیستم هشدار جلو، ترمز اضطراری، سیستم خروج از خط و سیستم هشدار نقطه کور اشاره کرد.

پژو 5008 ، که کاملا بروز رسانی شده است، در نمایشگاه اتوموبیل پاریس رسما برای نخستین بار رونمایی می شود و در نیمه اول سال 2017 نیز  وارد بازار فروش خودرو خواهد شد.



مترجم خودروکار: فاضل سوری

منبع: : otohaber

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران