کد خبر : ۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
رییس هیئت عامل سازمان گسترش:
معظمی با اشاره به فلسفه فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ما وظیفه ایجاد بنگاههای صنعتی مهم و بعد از آن همکاری و واگذاری این صنایع به بخش خصوصی را بر عهده داریم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، منصور معظمی رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست خبری مرسم پنجاه سالگی این سازمان با اشاره به فعالیت های گسترده ایدرو گفت: سامان گسترش پنجاه سال پیش با یک فلسفه درست تشکیل شد و تا به امروز توانسته خدمات شایسته ای به حوزه صنعت ارائه کرده است.

او ادامه داد: یکی از ماموریتهای ایدرو ایجاد بنگاه های صنعتی و واگذاری به بخش خصوصی بوده و هست و در کنار آن نوسازی صنایع مهم کشور را هم بر عهده دارد.


معظمی با اشاره به اجرای طرحهای جدید صنعتی در نقاط مختلف کشور توسط ایدرو گفت: ۱۸ طرح برای راه اندازی در صنایع مختلف در دستور کار داریم و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی اجرا خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیاز صنایع به حمایت های جدی دولت گفت: بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی جذب بخش صنعت شده و موجب پیشرفت و حرکت رو به جلو این بخش مهم اقتصادی شده است اما هنوز حال صنعت خوب نیست و نیاز به حمایت های بیشتر دولت دارد.

او ادامه داد: امسال برنامه ویژه ای برای نوسازی صنایع انجام می شود و در سال ۹۶ وضعیت رشد صنعت قطعا بهتر از سال گذشته خواهد بود و از ۶ درصد به ۱۰ درصد می رسد.

معظمی با اشاره به طرحهای درحال اجرای ایدرو گفت: ۱۸ طرح به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ انجام خواهد شد که از طریق منابع داخلی و خارجی تامین خواهد شد و برای حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نهایی شدن قرارداد رنو و ایدرو در سال جاری گفت: به زودی جزییات این قرارداد توسط وزیر صنعت رسانه ای خواهد شد اما امسال قطعا تولید آغاز خواهد شد و برنامه تولید روزانه ۱۱ خودرو در این قرارداد را در فاز اول خواهیم داشت.

معظمی با تاکید بر تولید خودروی صادرات محور در قرارداد جدید رنو گفت: در این قرارداد آمده است که اگر خودروی تولید نتواند بازار صادراتی مناسبی بدست بیاورد، از توالید سال آینده آن به همان میزان کاسته خواهد شد.

او ادامه داد: کیفیت و در کنار آن ارائه خدمات پس از فروش مناسب از دیگر  بندهای این قرارداد است که ما با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

رییس هیئت عامل ایدرو با اشاره به دلیل طولانی شدن اجرای قرارداد رنو گفت: توجه به جزییات و حساسیت در اجزای صحیح قانون و نفع کشور دلیل تاخیر در نهایی شدن قرارداد رنو تا کنون بوده است.

او ادامه داد: مدیریت در اجرای این پروژه بدست رنو خواهد بود اما در اساسنامه طوری طراحی شده است که هم از لحاظ قانونی مشکلی ایجاد نشود و هم نظارت کامل به عهده طرف ایرانی باشد.

انتهای پیام/




نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران