کد خبر : ۸۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
درحالی‌که انتهای سال 1397 پایان کار تولید پراید است، مدیرعامل سایپا بر این عقیده است که در حال حاضر جایگزینی برای پراید در بازار وجود ندارد و این در حالی است که فعالان بازار خودرو بر این باروند که سه محصول تیبا، ساینا و کوییک می‌توانند جایگزین‌های پراید باشند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ماجرای پراید و خودروهای این‌چنینی که عمری بیش از دو دهه را دارند به درازا کشیده و هرروز یکی از مسئولان وزارت صنعت و صنعت خودروسازی در این زمینه اظهارنظرهای متفاوتی اعلام می‌کنند.

در نشست اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی پراید از چرخه تولید خارج می‌شود، این زمان را انتهای سال آینده اعلام کرد و با تأکید بر اینکه سایپا در هرسال محصول جدیدی را به بازار معرفی می‌کند که کوییک نمونه بارز این سخن است، به‌طور غیرمستقیم اعلام کرد که تا انتهای سال 1397، جایگزین‌های پراید معرفی خواهند شد.

همچنین در رابطه با جایگزین پراید، مهدی جمالی مدیرعامل گروه سایپا گفت: برای دو محصول وانت نیسان و پراید هیچ جایگزینی پیش‌بینی‌نشده و وجود ندارد.

تا قبل از صحبت‌های جمالی، مدیرعامل سایپا، به نظر می‌رسید که محصولاتی همچون تیبا، ساینا و کوییک که هنوز به بازار ورود نکرده به‌عنوان جایگزین‌های پراید به بازار معرفی خواهند شد اما حال باید منتظر بود و دید که در انتهای سال جاری که قول معرفی محصول جدیدی از سوی سایپا و نعمت زاده داده‌شده است، خودروی جدیدی به بازار معرفی می‌شود یا خیر؟

اما با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد بازار و فعالان بازار خودرو محصولی را به‌عنوان جایگزین پراید انتخاب کرده‌اند تا شرایط قیمت‌گذاری و اقبال مردمی را نسبت به آن بسنجند، در این رابطه خودروکار، گزارش میدانی را تهیه‌کرده است که محسن-35 ساله به‌عنوان یک فعال بازار خودرو در خیابان انقلاب تهران بر این عقیده است که اگر تولید خودرو پراید متوقف شود، محصول کوییک جایگزین مناسبی خواهد بود.

او افزود: باوجودآنکه این محصول قیمت بیشتری نسبت به پراید خواهد داشت اما به دلیل طراحی به‌روزتر و امکانات بیشتر نسبت به محصول پراید، می‌تواند جایگزین مناسبی برای پراید باشد.
محسن تأکید کرد: محصول کوییک، خودروی جدیدی است که مردم برای حضور آن در بازار لحظه‌شماری می‌کنند و این موضوع از جذابیت‌های کوییک به‌حساب می‌آید.

همچنین مجید-50 ساله به‌عنوان نماینده شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در پاسخ به این سؤال که آیا بازار در حال حاضر جایگزین پراید را شناخته است، گفت: محصولاتی همچون تیبا و ساینا می‌توانند به‌عنوان بهترین جایگزین‌های پراید شناخته شوند و به دلیل آنکه تیبا قدرت موتور بهتری نسبت به پراید دارد.

او در رابطه با بازار ساینا، بیان کرد: در حال حاضر مردم آن‌چنان سینا را نشناخته‌اند و زمانی که با این محصول آشنا می‌شوند به خریدان بیش‌ازپیش ترغیب می‌شوند.

این فعال بازار خودرو در رابطه با جایگزینی کوییک به‌عنوان پراید تأکید کرد: کوییک به نسبت قیمت بالاتری از پراید دارد و به نظر می‌رسد با توجه به بازه قیمتی این دو محصول، کوییک جایگزین مناسبی برای پراید نباشد.

مجید در پاسخ به این سؤال که با حذف پراید بازار قیمتی محصولاتی که به‌عنوان جانشین پراید شناخته می‌شوند، دستخوش تغییر می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اجرای طرح‌های فروش و پیش‌فروش از سوی شرکت سایپا، قیمت محصولات جایگزین پراید دستخوش تغییر نشود و مردم با تکیه‌بر این طرح‌های متنوع فروش به سمت خرید جایگزین‌های پراید سوق پیدا کنند.

با توجه به این تفاسیر به نظر می‌رسد اگر گروه سایپا تا پایان سال آینده جایگزین پراید را معرفی نکند، بازار محصولات تیبا، ساینا و کوییک را به‌عنوان جانشینان پراید می‌شناسند و از سوی دیگر با توجه به گفته جمالی باید منتظر بود و دید که جانشین پراید از کدام سایت خودرویی سایپا معرفی می‌شود و آیا سایپا کاشان در کنار C4 محصول ارزان‌قیمتی را به‌عنوان محصول مشترک ایرانی-فرانسوی به بازار معرفی می‌کند؟

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران