کد خبر : ۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
تابلوهای راهنمایی رانندگی نقش بسیار مهمی در آگاه کردن رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها ایفا می‌کنند و موجب می‌شوند تا با این آگاهی، با اطمینان بیشتری تا مقصد رانندگی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تابلوها می‌توانند مفاهیم بسیار مهم را به سرعت و به هر انسانی و با هر زبانی منتقل کنند و رانندگان نیز باید با این تابلوها آشنایی کامل داشته باشند. این 5 نشانه راهنمایی رانندگی از جمله ضروری‌ترین آن‌ها است:

ایستادن مطلقا ممنوع
این تابلو به این معناست که رانندگان به هیچ عنوان نباید در محدوده تعیین شده توقف کنند. در حالی که تابلو "پارک ممنوع" به این معناست که رانندگان می‌توانند در آن محل به طور موقت پارک کنند و نمی‌توانند خودرو خود را ترک کنند.



گذر عابر پیاده
این تابلو به ما هشدار می‌دهد که در آن محدوده، هر لحظه ممکن است کسی در حال عبور از جاده باشد و باید توجه بسیار بیشتری به جاده داشت. در این محل‌ها حق تقدم مسلما با عابرین پیاده است و در صورت بروز حادثه، راننده خطا کار است.



رعات حق تقدم
این نشانه به رانندگان هشدار می‌دهد که احتمال رو به رو شدن با یک وسیله دیگر در این منطقه بسیار زیاد است و باید خود را آماده کم کردن سرعت یا توقف کامل کنند.



بیمارستان
این تابلو نشان دهنده وجود یک بیمارستان در اطراف محلی است که شما در آن حضور دارید و این برای کسانی که نیاز به کمک‌های فوری پزشکی دارند، نشانه بسیار خوبی است. همچنین رانندگان باید از بوق زدن و ایجاد سر و صدای اضافه در اطراف این محل‌ها خودداری کنند.



محدودیت سرعت
ممکن است بسیار پیش آمده باشد که محدودیت سرعت درون شهر برای شما بی‌معنی جلوه کرده باشد اما باید در نظر داشت که این محدودیت‌ها بی‌پایه و اساس نیستند و به منظور حفظ امنیت شهروندان و رانندگان گذاشته شده‌اند. پس اگر گمان می‌کنید که رانندگی شما در بهترین سطح جهانی قرار باید، باز هم نباید از این دسته تابلوها غافل شوید.




مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: CarWale

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران