کد خبر : ۸۳۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
چندی پیش برف، کولاک و بهمن غافلگیر کننده، مشکلات زیادی را برای برخی هموطنان عزیز در جاده هراز بوجود آورده و باعث گیر افتادن عده ای از آنها در شرایطی بحرانی شد،در این حادثه تیم امداد و نجات برای اولین بار از یک خودروی چند منظوره ویژه برای کمک رسانی استفاده نمود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش خودروکار، چندی پیش برف، کولاک و بهمن مشکلات زیادی را برای برخی هموطنان عزیز در جاده هراز بوجود آورده و باعث گیر افتادن عده ای از آنها در شرایطی بحرانی شد.

در این حادثه تیم امداد و نجات برای اولین بار از یک خودروی چند منظوره ویژه برای کمک رسانی استفاده نمود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

این خودروی 6x6 عظیم الجثه محصول کشور روسیه بوده و توسط شرکتی به نام ترکول (Trekol) ساخته شده است. این کمپانی حدود 20 سال پیش توسط جمعی از محققان و علاقه مندان با هدف طراحی و توسعه خودروهای همه جا رو بنیان گذاری شده و از آن تاریخ تاکنون مدل های مختلفی را با اهداف متفاوت تولید کرده است.

اتومبیلی که در عملیات امدادی اخیر به کار گرفته شد، TREKOL-39294 نام داشته و پیشرفته ترین محصول این کمپانی روس محسوب می شود.

در ساخت این خودروی عجیب و غریب از قطعات اتومبیل های GAZ و UAZ استفاده شده و تا دمای منفی 45 درجه سانتی گراد توانایی شرکت در عملیات مختلف را دارد.

برای به حرکت درآوردن این خودرو، دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی در نظر گرفته شده اند. نسخه های بنزینی ساخت خود روسیه بوده و خروجی هایی برابر با 128 و 130 اسب بخار قدرت دارند. گشتاور این دو موتور نیز به ترتیب 209 و 200 نیوتن متر ذکر شده است.

موتور های دیزلی TREKOL-39294 که با کدهای D4BF و D4BH شناخته می شوند، ساخت کمپانی هیوندای هستند و قدرت آنها به ترتیب 83 و 100 اسب بخار اعلام شده، گشتاور این دو موتور دیزلی نیز 196 و 240 نیوتن متر است.

نیروی تولیدی توسط این موتورها از طریق یک گیربکس 4 یا 5 دنده هیوندای به چرخ ها منتقل می شوند.

با این پیشرانه ها اتومبیل همه جا روی روسی می تواند با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت کند. البته در این نوع خودروها هدف اصلی توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور است و فاکتورهای شتاب و سرعت چندان مهم نیستند.

نکته عجیب اینکه با توجه به وزن خالص 2800 کیلوگرمی این خودرو و اضافه شدن سرنشینان و محموله های مورد نیاز، توان عددی هر چهار موتور بسیار ناکافی به نظر می رسد.

بدنه TREKOL-39294 با تکنولوژی پنل های ساندویچی و از جنس فایبرگلس ساخته شده و برای ورود و خروج به کابین آن دو در جانبی، یک در عقب و دو دریچه اضطراری بر روی سقف تعبیه شده است. در مجموع  این خودرو توانایی حمل هشت سرنشین (دو نفر در جلو و 6 نفر در صندلی های نیمکتی عقب) را دارد.

آپشن های ویژه ای برای این خودرو ارایه شده اند که شامل بخاری های مجزا در قسمت عقب، وینچ، سیستم کنترل باد لاستیک ها، مخزن های اضافی و صندلی های جداشدنی عقب می شوند. آنطور که سازنده اظهار کرده TREKOL-39294 تا 60 هزار کیلومتر نیازی به سرویس های اولیه ندارد.

شایان ذکر است که این خودرو با توجه به تایرهای غول پیکر و ارتفاع حدودا نیم متری که از سطح زمین دارد، قادر است انواع مسیرهای برفی، سنگلاخی، شنی و حتی برکه های کم عمق را به راحتی پشت سر بگذارد. قیمت این همه جا روی روسی از 2925000 روبل (معادل حدودا 160 میلیون تومان) شروع می شود.



منبع:دیجیاتو


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران