کد خبر : ۸۳۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور خبر داد
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور با تاکید بر ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در محدوده طرح LEZ در کلانشهرها گفت: این ممنوعیت شامل خودروهای سنگین، سبک، شخصی، عمومی و دولتی خواهد بود.
به گزارش خودورکار، سعید قیصر در تشریح حدود آلایندگی جدید در معاینه فنی که توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است، افزود: حدود جدید آلایندگی از ابتدای مرداد ماه اجرایی خواهد شد و در آن کلیه استانداردهای سیمفا بسیار سخت گیرانه تر اجرایی خواهد شد. به شکلی که با وضعیت موجود حدود 80 درصد خودروها در آزمون‌های آلایندگی مردود خواهند شد.

وی افزود: در حدود آلایندگی جدید سختگیری ها در تست‌های آلایندگی تا سه برابر بیشتر شده و برای خودروهای انژکتوری اعمال می شود؛ اما برای خودروهای کاربراتوری تغییری اعمال نشده است این در شرایطی است که بیشترین آلایندگی‌ها به خودروهای کاربراتوری تعلق دارد.

قیصر ادامه داد: در ابلاغیه جدید دور کند و تند موتور خودروها مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد؛ لذا باید خودروها خود را با این استانداردها تطبیق دهند و از سویی دیگر کارگروه‌های استانی و همچنین مراکز معاینه فنی نیز باید خود را با حدود آلایندگی جدید تطبیق دهند، به طوریکه مراکز معاینه فنی موظف هستند تجهیزات لازم را برای انجام تست‌های تعیین شده فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در راستای بهره‌گیری مناسب از سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) و بر اساس تصمیمات کارگروه هماهنگی و نظارت بر اجرای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها مقرر شده است کلیه دوربین‌های مستقر در مسیرهای بین شهری سراسر کشور و همچنین شهرها به سامانه سیمفا متصل شوند و خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی در شهرها و جاده‌ها توسط این دوربین‌ها اعمال قانون شوند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور تاکید کرد: در حال حاضر عبور خودروها در محدوده اجرایی طرح LEZ از مقابل دوربین‌ها بدون داشتن برگه معاینه فنی شامل جریمه 50 هزار تومانی می‌شود که با اتصال دوربین‌های سراسر کشور به سامانه سیمفا این جریمه برای کلیه خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی اعمال خواهد شد.

وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در محدوده طرح LEZ در کلانشهرها تصریح کرد: در این طرح خودروهای سنگین، سبک، شخصی، عمومی و دولتی شامل محدودیت خواهند شد و به زودی در خصوص سن فرسودگی نیز نظر قطعی اعلام خواهد شد. اعمال قانون در این خصوص نیز از طریق سامانه سیمفا انجام خواهد شد.

برنامه ریزی برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور از برنامه ریزی برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری خبر داد و افزود: در تهیه برنامه برای این جایگزینی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت کشور، نیرو و وزارت دفاع و همچنین سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور ناجا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران