کد خبر : ۸۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۵ هزار خودرو، معادل ۴۰ درصد کل واردات این محصول در سال۹۵ ، خودرو خارجی از طریق گمرکات سراسر کشور ترخیص شده است.

به گزارش خودروکار،  در حالی که در کل سال 95 حدود 60 هزار خودرو وارد کشور شده، در سه ماهه نخست سال جاری حدود 25 هزار خودرو از طریق گمرکات سراسری ترخیص شده است. بر این اساس در فصل ابتدایی سال برابر 40 درصد کل سال 95 خودرو وارد کشور شده است که این رشد معنادار میتواند نشان دهنده افزایش میل وارد کنندگان به ترخیص خودرو از گمرکات باشد.

در سال گذشته، بالغ بر 36 هزار خودرو با حجم سیلندر 1500 تا 2000 سی‌سی به ارزش  892 میلیون و 594 هزار دلار به کشور وارد شد. همچنین بیش از 25 هزار دستگاه خودروی سواری با حجم سیلندر 2000 هزار تا 2500 سی‌سی به ارزش 684 میلیون  به کشور آمد. در مجموع یک میلیارد و 576 میلیون و 538 هزار دلار ارزش این خودروها بوده است. 

گفتنی است بر اساس قوانین جدید مربوط به واردات خودرو در حال حاضر تنها شرکتهایی که دارای نمایندگی برند خودرو وارداتی باشند امکان  ثبت سفارش این کالا را دارند. بر این اساس به نظر میرسید باکنار رفتن واردکنندگان خرد، میزان واردات خودرو به کشور کاهش یابد، در حالی که آمارهای اولیه نشان میدهد واردات خودرو در سه ماهه نخست سال جاری رشد چشم گیری داشته است.

بر مبنای جداول سال 95گمرک، در سه ماهه نخست سال گذشته، حدود10 هزار خودرو با حجم موتور 1500 تا 2500 سی سی به ارزش 255 میلیون دلار ترخیص شده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران