کد خبر : ۸۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
شرکت AMG که در شهر آفالترباخ آلمان قرار دارد با داشتن یک پیشینه‌ای طولانی، راه طولانی را طی کرده و امروز تبدیل به یار وفادار مرسدس بنز شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت AMG امسال پنجاهمین سال تاسیس خودش را جشن گرفت در حالی که بسیاری، از طراحی‌های زیبا و چشمگیر این شرکت طی این سال‌ها لذت برده‌اند. تعداد خودروهای تقویت شده و تولید شده توسط این شرکت بسیار است اما پنج عدد از آن‌ها گل سرسبد این شرکت است؛

1- مرسدس بنز SEL
شرکت amg در اوایل دهه هفتاد مدلی به نام "SEL" را تولید کرد که دارای یک پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر بود و قدرتی معادل 428 اسب بخار تولید می‌کرد. این خودرو در زمان خود بهترین و از نظر سیستم تعلیق و لوکس بودن بهترین در دوران خود بود.



2- مرسدس W124
 این خودرو یکی از تولیدات موفق این شرکت است. این پیرمرد آلمانی دارای قلب تپنده  5.6 لیتری هشت سیلندر است که قدرتی معادل 360 اسب بخار تولید می‌کند به طوری که از لامبورگینی کانتاش سریع‌تر بود.



3- مرسدس بنز C36 amg
این مدل یکی از اولین سدان‌های جمع و جور شرکت amg بود دارای یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر است که به دلیل دست ساز بودنش، بین 276 تا 287 اسب بخار، بسته به مهندسی آن تولید می‌کند. پس از این مدل، سری C43 amg تولید شد که دارای پیشرانه 4.3 لیتری هشت سیلندر است.



4- مرسدس بنز SL73 amg
می‌توان این خودرو را هیولا نامید؛ SL73 دارای یک پیشرانه 7.3 لیتری 12 سیلندر است که 525 اسب بخار قدرت دارد و این برابر با حجم موتور پاگانی زوندا است.



5- مرسدس بنز CLA45 amg
این خودرو انقلابی در تولیدات مرسدس بنز ایجاد کرد. شاید قدرت 360 اسب بخار آنچنان زیاد نباشد اما نکته قابل توجه این است که این قدرت از یک پیشرانه 2 لیتری خارج می‌شود که این شاهکار مهندسی مرسدس بنز در آن دوره بود.




مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: carwale.com

انتهای پیام/
برچسب ها: مرسدس بنز ، amg ، آلمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران