کد خبر : ۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
پس از اقبال خوب خریداران از مدل‌های الکتریکی و هیبریدی آیونیک، هیوندای با چالشی جدید برای تأمین باتری‌های مورد نیاز این خودرو روبه‌رو شده است.
به گزارش خودروکار، بخش باتری‌سازی ال‌جی با نام LG Chem وظیفه‌ی تأمین باتری‌های مورد نیاز خودروی هیوندای آیونیک را بر عهده دارد. اما ظاهرا با توجه به اقبال خوب خریداران، هیوندای برای تأمین تمامی واحد‌های مورد نیاز خود با مشکل روبه‌رو شده است.

طبق گزارش منتشرشده در Inside EVs، هیوندای اخیرا ۷۰۰۰ باتری به یکی از تأمین‌کنندگان چینی سفارش داده که این موضوع به دلیل عدم توانایی ال‌جی کِم در ارائه‌ی تمام سفارشات هیوندای بوده است. 

پس از استقبال خوب خریداران از خودروی هیبریدی و الکتریکی آیونیک، هیوندای با چالش در تولید این خودرو مواجه شده است. طبق برخی گزارشات، میزان درخواست خریداران دو برابر آمار پیش‌بینی‌شده‌ی آیونیک است. البته ترغیب و امتیازات گسترده‌ی دولت‌ها برای خرید خودروهای الکتریکی از علل هجوم کاربران به این دسته از خودروها بوده است. در حال حاضر ال‌جی کِم تمام توان خود را برای افزایش میزان تولید باتری به کار گرفته است تا موفق به تأمین نیاز‌های هیوندای شود. اما میزان تقاضای هیوندای بیشتر از توان فعلی این شرکت مطرح‌ باتری‌سازی کره‌ی جنوبی است. در همین راستا غول خودروسازی کره برای تأمین واحد‌های مورد نیاز خود به کارخانه‌های چینی روی آورده است.

پس از عرضه‌ی آیونیک، این خودرو به محبوب‌ترین محصول الکتریکی کره تبدیل شده است و کاربران برای دریافت خودروهای خود مجبور به انتظار ۵ ماهه شده‌اند. این موضوع منجر به افزایش میزان تولید این خودرو از ۱۲۰۰ به ۱۸۰۰ دستگاه در ماه شده؛ اما نبود باتری امکان افزایش بیشتر تولید آیونیک را غیر ممکن ساخته است.

هیوندای آیونیک در سال ۲۰۱۶ و برای کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی و کم‌مصرف عرضه شد. این خودرو در نمونه‌های الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبرید به فروش می‌رسد. 

تأمین باتری خودروهای الکتریکی به یکی از بزرگ‌ترین مسائل روز دنیای خودروسازی تبدیل شده است. به همین دلیل شرکت‌های مطرح خودروسازی اقدام به تأسیس واحد‌های بزرگ تولید باتری خودرو کرده‌اند تا نیاز‌های خود را تأمین کنند. کارخانه گیگافکتوری تسلا-پاناسونیک و کارخانه‌ی بزرگ باتری‌سازی فولکس‌واگن، نمونه‌هایی از تدبیر غول‌های خودروسازی جهان برای تأمین نیاز آینده‌ی خود در تولید خودروهای الکتریکی هستند.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران