کد خبر : ۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
واحدهای تولیدی قطعه در حال فعالیت هستند تا نیاز امروز خودروسازان را در داخل تامین کنند اما چرخه پرداخت مطالبات همچون چرخ ساخت و تحویل قطعات نمی‌چرخد و پرداخت‌ها روند کندی دارند و همچنان بخش مهمی از مطالبات باقی مانده است.
به گزارش خودروکار، از آنجا که خودروسازان با هزینه‌های بالا و مشکلات مالی زیادی روبه‌رو هستند که بخشی از آن به بهره‌های بالای بانک‌ها برمی‌گردد پرداخت مطالبات شتاب تولید را نداشته و همین امر موجب گلایه قطعه‌سازان شده است زیرا آنها نیز با چنین مشکلی روبه‌رو هستند و مدیریت مالی می‌تواند هر دو طرف را در بحث نقدینگی کمک کند.
سال‌هاست که درباره مشکلات قطعه‌سازان و راهکارهای رفع آن صحبت می‌شود اما در عمل اتفاق چندانی در این زمینه رخ نداده و همچنان نگرانی‌های زیادی درباره این صنعت و مطالبات آنها وجود دارد.امروز مطالبات قطعه‌سازان شامل دو بخش می‌شود به‌طوری که بخشی از آن مربوط به مطالبات قطعه‌سازان از مجموعه‌سازان است و بالای ۹۰ تا ۱۵۰ روز است و بخشی از این مطالبات نیز از خودروسازان بوده که به‌طور عموم بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز است و رقم بالایی است.در این جریان شرکت‌های قطعه‌ساز برای تامین نقدینگی ناگزیر به دریافت تسهیلات بانکی با بهره‌های سنگین هستند و این دور باطل همچنان ادامه خواهد یافت، به‌طورقطع در چنین شرایطی امکان خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و نیز هماهنگی با فناوری روز دنیا برای قطعه‌سازان فراهم خواهد شد.

باتوجه به پرداخت بهره‌های ۲۲ تا ۲۷درصدی تولیدکنندگان به بانک‌ها، برای رفع مشکلات موجود در بخش‌های تولیدی و صنعتی باید دولت فکری اساسی برای کاهش بهره تسهیلات بانکی کند در غیراین صورت مطالبات و مشکل نقدینگی واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی هرگز رفع نخواهد شد.


ابوالقاسم آروند/ فعال در صنعت قطعه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران