کد خبر : ۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
یادداشت/
در فضای پسابرجام اتفاق‌های خوبی در صنعت خودرو افتاد و گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت سایپا نیز از فرصت به‌دست آمده بهترین استفاده را کردند.

به گزارش خودروکار، قراردادهای گروه صنعتی ایران‌خودرو با پژو و بنز، قرارداد سایپا با سیتروئن، بحث ماموت و فولکس‌واگن همه می‌تواند برای رشد و پیشرفت صنعت خودرو و به دنبال آن صنعت قطعه بسیار خوشایند و مطلوب باشد.قطعه‌سازان معتقدند هر قراردادی که ۳‌ کار برای صنعت انجام دهد باید مورداستقبال قرار گیرد؛ ایجاد بازار جدید، وارد کردن سرمایه و ورود فناوری و دانش روز دنیا.

از این‌رو انتظار فعالان این صنعت از تمام قراردادهای خودرویی انجام این ۳‌ کار است.اگر تازه‌واردها بخواهند در بازار داخلی تنها به دنبال بازار فروش باشند اتفاق خوبی نخواهد بود و امروز از فضای به وجود آمده قطعه‌ساز داخلی انتظار بازارهای جدید برای رشد و توسعه کار خود دارد. بنابراین اگر شرکتی در داخل ایران سرمایه‌گذاری کرد، باید خودروهای تولیدی و نیز قطعات ساخت داخل را در بازارهای خود به فروش برساند.

به‌طور نمونه شرکت رنو با همکاری رنو پارس با قطعه‌سازان داخلی هماهنگی‌های لازم را داشته و جلسات و همایش‌های موردنیاز برگزار شده و دوطرف (خودروساز و قطعه‌ساز) از برنامه کاری آینده یکدیگر به خوبی آگاه شده‌اند.امروز اگر شرکت قطعه‌ساز خارجی به پیروی از خودروسازان مطرح بخواهد وارد ایران شوند و فعالیت داشته باشند، باید سرمایه‌گذاری جدید و مناسبی انجام داده و به تحول صنعت قطعه ایران کمک کنند.مهم‌ترین اتفاقی که از ورود تازه واردها انتظار می‌رود آوردن دانش و فناوری روز دنیا به کشور است. تولید محصولاتی باکیفیت و ارزان برای رقابت در بازارهای جهانی کمترین اتفاقی است که با این تغییر در صنعت قطعه ایران می‌افتد. بنابراین انتظار صنعت قطعه از فضای به‌وجود آمده بازی در میدان رقابتی کیفیت و رقابت با ورود فناوری و دانش روزآمد در این حوزه است.

مازیار بیگلو/دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرویی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران