کد خبر : ۸۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
دولت از طریق محاسبه مالیات بر واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو در فروردین‌ماه سال جاری 40 میلیارد تومان درآمد داشته که فاصله بسیاری با رقم مصوب شده از این محل درآمدی دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با توجه به اطلاعات اعلامی از سوی بانک مرکزی، دولت از محل مالیات بر واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو تنها در اولین ماه سال درآمد 420 میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده بود و این در حالی است که درامد دولت از این محل در مدت مشابه سال گذشته تنها 30 میلیارد تومان بوده است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که در اولین ماه سال جاری دولت پیش‌بینی درامد 270 میلیارد تومانی را از محل مالیات واردات خودرو داشته که در تنها از این میزان 10 میلیارد تومان بوده است.

یک حساب سرانگشتی مشخص می‌کند که در این زمینه پیش‌بینی دولت محقق نشده است.

در بخش مالیات بر نقل‌وانتقال خودرو دولت پیش‌بینی درآمد 60 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده که از این محل دولت تنها در فروردین‌ماه توانسته 20 میلیارد تومان درآمد را برای خود کنار بگذارد، این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

در دیگر بخش درآمدهای خودرویی برای دولت، باوجود پیش‌بینی 90 میلیارد تومانی دولت از مالیات شماره‌گذاری خودرو، دولت تنها 10 میلیارد تومان درامد داشته که این میزان دقیقاً با مدت مشابه سال گذشته یکسان است.

بررسی سه سال اخیر نشان از آن دارد که در اولین ماه سال جاری دولت از مالیات بر واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو 40 میلیارد تومان، در فروردین 1395، 30 میلیارد تومان و در اولین ماه سال 1394، 70 میلیارد تومان درآمد داشته است که بیشترین میزان درآمد در سال 1394 به ثبت رسیده است.

با توجه به پیش‌بینی دولت و تصویب آن به‌عنوان درآمد دولت از طریق مالیات بر واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو، خودرویی‌ها پیش‌بینی دولت در اولین ماه سال را محقق نکردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران