کد خبر : ۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
فرانسه چندی پیش اعلام کرد که تا سال 2040 هیچ خودروی دیزلی یا بنزینی در این کشور به فروش نخواهد رسید اینک نیز انگلستان تاکید کرده که این روند را در پیش می‌گیرد تا فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در سال 2040 را ممنوع کند.
به گزارش خودروکار، تغییرات اقلیمی و پدیده گرمایش آب و هوا، مهم‌ترین عامل برای دگرگونی بخشی از تصمیمات دولتی و تجاری جهان در صنعت به ویژه خودروسازی است. مسئله‌ای بزرگ که کشورها را واداشته تا گام‌های موثرتری را برای مقابله با آن بردارند.

 فرانسه چندی پیش اعلام کرد که تا سال 2040 هیچ خودروی دیزلی یا بنزینی در این کشور به فروش نخواهد رسید. اینک نیز انگلستان تاکید کرده که این روند را در پیش می‌گیرد تا فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در سال 2040 را ممنوع کند. براساس این طرح پس از ممنوعیت فروش خودروهای بنزین و گازوئیل‌سوز، عبور و مرور آنها نیز از سال ۲۰۵۰ به طور کامل در انگلستان ممنوع خواهد شد. این موضوع به اینجا محدود نمی‌شود، آلمان‌ها نیز در اشتوتگارد و مونیخ به دنبال راهکارهای ویژه برای ممنوعیت عبور و مرور دیزلی‌ها هستند.

بریتانیا اینک با تخصیص بودجه 3 میلیارد و 400 میلیون یورویی قصد دارد، کیفیت هوای کشورش را بهبود ببخشد. حرکتی تدریجی که می‌تواند سالانه از قربانی شدن حداقل 40 هزار نفر جلوگیری کند.

با توجه به تصمیمات اینچنینی و ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی با موتور درون‌سوز، خودروهای آینده چگونه خواهند بود و چه تغییراتی خواهند یافت؟ آیا ما واقعا رانندگی می‌کنیم یا وارد دنیایی خواهیم شد که در آن خودرو به نرمی و آرامی در خیابان‌ها حرکت کرده و بی‌سرو‌صدا به پیش می‌رانند.

خودروهای غیردیزلی 2040 چگونه خواهند بود؟

خودروهای آینده همچنان در حرکت و جریان هستند. بسیاری از کارشناسان امیدوارند که خودران‌ها جایگزین خودروهای امروزی شوند تا میزان تصادفات نیز کاهش یابد، اما استفاده از انواع باتری‌دار الکتریکی با چیدمان داخلی بسیار، متفاوت گزینه محتمل‌تری است.

سازندگان اتومبیل در سراسر جهان هیچ چیز را بیش از مدل کنونی مالکیت در خودروها دوست ندارند. یک خودروی پارک شده در خارج از خانه، مدل‌های جدید خریداری شده که تغییرات آنها به ثبت رسیده و تعمیرات مرتب دوره‌ای که در نمایندگی‌های محلی صورت می‌گیرد. این تنها راهی است که افراد می‌توانند خودرویشان را برای تعمیر یا ارائه خدمات مورد نیاز تا محل مورد نظر برانند. شیوه‌ای ساده و مرسوم که چندان برای مردم نیز ناآشنا به نظر نمی‌رسد.

خودروهای غیردیزلی 2040 چگونه خواهند بود؟

همین مسیر می‌تواند در خودروهای تغییریافته‌ای دیده شود، که راه خودشان را به فضاهای پارک به شکلی خودکار پیدا می‌کنند. در این الگو لازم نیست خودروها به شکلی سنتی رانده شوند، آنها می‌توانند خود را به خوبی اثبات کرده و حرکت رو به جلوی خود را نشان دهند.

مایک رمزی به عنوان مدیر موسسه تحقیقاتی گارتنر در خصوص خودروهای آینده گفت: در سال 2040 درون خودروها بسیار لوکس خواهد شد. چرا که تنها افراد خاصی از از رفت و آمدهای ساده استفاده کرده و سیل زیادی از مردم از خدمات متحرک دیگر بهره می‌برند.

صندلی‌ها در آینده روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته و هر فرد از یک صفحه نمایش شخصی با وضوح بیشتر بهره می‌برد. سامانه‌های اطلاعات و سرگرمی نیز سریع‌تر و بیشتر از آنچه تصور می‌کنید تغذیه‌تان خواهد کرد.

مرسدس یک مدل مفهومی لوکس به نام F 015 را در نمایشگاه الکترونیک مصرفی سال 2015 در امریکا به نمایش درآورد. خودرویی که یکی از ستون‌های اصلی آن حذف و درهای تاشو در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

صندلی‌ها در این خودرو روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته و هر یک از مسافران به صفحات لمسی بزرگی دسترسی داشتند که روی پنل درها قرار می‌گرفت. این روزها بسیاری از خودروسازان نیز به دنبال فضای ویژه‌ای برای خودروها هستند که بیشتر از یک اتومبیل شبیه فضای داخلی خانه یا دفتر کار باشد.

نتیجه تحقیقات ویژه دیگر نشان می‌دهد که خودروهای ساخته شده برای سال 2045 به لطف بهره‌گیری از فناوری‌ها دارای سوئیچ نخواهند بود. احتمالا در سال‌های آینده استفاده از سنسورهای ویژه اثر انگشت، اسکنرهای عنبیه و سامانه‌های بیومتریک برای شناسایی کاربران و مالکان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بیومتریک‌ها به خودرو اجازه می‌دهند تا در صورت نزدیکی مالک، به شناسایی وی بپردازند. شیشه‌ها نیز به وسیله صفحات لمسی یا شناساگرهای حرکتی فعال می‌شوند. خودروها نه تنها خودران شده‌اند، بلکه از درون نیز هوشمند شده و پیشنهادات شما را اجرائی می‌کنند.

به گفته رمزی، در آینده مرکز چندرسانه‌ای خودرو تعامل بیشتری با شما برقرار خواهد کرد و شما در خودروی خود به دستیار قدرتمند مجازی مجهز می‌شوید که بسیار بیشتر از امروز قدرتمند است. احتمالا بسیاری از دکمه ها ناپدید می گردند، چرا که دستیار صوتی به حذف آنها کمک خواهد کرد.

خودرو به شما کمک می‌کند تا بهترین خیابان، مسیر یا زیرساخت را برای رسیدن به مقصد خود برگزینید. بنابراین تنها کافیست در عقب خودرو نشسته و منتظر باشید تا شما را به مقصد برساند.

احتمالا خودرو پس از رساندن شما به مقصد به سمت ایستگاه‌های شارژ الکتریکی خواهد رفت و منتظر فرمان بعدی شما برای بازگشت حرکت به سمت ورزشگاه، تئاتر یا کنسرت مورد علاقه‌تان خواهد شد.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران