کد خبر : ۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بعد از ممنوعیت فروش خودرو‌های دیزلی و گازوئیلی در فرانسه، حالا بریتانیا نیز تصمیم گرفته این خودرو‌ها با آلایندگی بالا را تا سال 2040 با هدف کاهش آلودگی و تشویق مردم به خرید خودروهای برقی، از رده خارج کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این تصمیم در حالی اتخاذ شد که با توجه به آمار نشنال گرید، شبکه ملی برق بریتانیا، گذر از وضعیت موجود و از رده خارج کردن خودروهای دیزلی و جایگزین کردن آن‌ها با خودروهای برقی عملا به زیر ساخت‌های پیشرفته تری نیاز دارد. شبکه ملی برق بریتانیا در گزارشی در نشریه تلگراف هشدار داده که بریتانیا برای سوئیچ به حمل و نقل سبز یا الکتریکی، به 10 راکتور هسته‌ای EPR مانند آنچه در نیروگاه هینکی پوینت قرار است ساخته شود، نیاز دارد. هینکی پوینت، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای بریتانیا در 20 سال اخیر خواهد بود که قرار است با سرمایه گذاری چینی‌ها و مشارکت فنی فرانسوی‌ها تا پایان سال 2025 ساخته و به بهره برداری برسد. دو راکتور این نیروگاه بزرگترین راکتور‌های هسته‌ای دنیا خواهد بود که 7 درصد از برق این کشور را در آینده تامین خواهد کرد.

میکل گوو وزیر محیط زیست بریتانیا، درباره خطر روز افزون خودروهای دیزلی که سلامت انسان‌ها و محیط زیست را تهدید می‌کند، هشدار داده است. او همچنین می گوید بریتانیا دیگر نباید به این وضعیت ادامه دهد و راهی به غیر از جایگزین کردن فناوری‌های جدید برای مبارزه با آن وجود ندارد. 

اما بنا بر مقاله شبکه ملی برق بریتانیا در نشریه تلگراف، تصمیم ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و جایگزنی حمل و نقل سبز، فشار زیادی را به شبکه برق این کشور تحمیل می‌کند. با توجه به محاسبات نشنال گرید، این تصمیم حداکثر تقاضای برق را 30 گیگاوات افزایش می‌دهد که معادل 50 درصد 61 گیگاوات برق مصرفی کنونی در اوج مصرف برق این کشور است.

در این گزارش آمده که بریتانیا به منظور تامین این میزان نیاز خود باید معادل تقریبا 10 نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت سی واقع در منطقه سامرست برق تولید کند یا حتی واردات برق خود را از 10 درصد فعلی به تقریبا معادل یک سوم برق مصرفی کشور افزایش دهد.

همچنین، امروزه سهم فروش خودروهای الکتریکی در بریتانیا تنها 4 درصد است و این سوال در گزارش شبکه ملی برق بریتانیا مطرح شده که آیا در آینده برای خودروهای برقی بیشتر، جایگاه‌های شارژ بیشتری هم در نظر گرفته می‌شود؟

به هر حال مشکل آلودگی در اروپا جدی است. سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا کشور‌هایی بودند که کمیسیون اروپا اوایل سال نسبت به کیفیت هوای آن‌ها هشدار داده بود. بر اساس آمار رسمی، آلودگی هوا در بریتانیا سالیانه 40 هزار قربانی می‌گیرد و دولت این کشور رقمی معادل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو به طرح بهبود کیفیت هوا اختصاص داده که حدود نیمی از آن به شهرداری‌ها برای آلودگی خودروهای دیزلی اختصاص یافته است.

ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران