کد خبر : ۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
یادداشت/
قطعات بی‌کیفیت لوازم یدکی همچنان موجب نابسامانی بازار کشور است و همچنان قطعات بی‌کیفیت در بسته‌بندی نشان‌های داخلی روانه بازار می‌شوند که این امر خود نوعی تقلب است.به
به گزارش خودروکار، قطعات بی‌کیفیت لوازم یدکی همچنان موجب نابسامانی بازار کشور است و همچنان قطعات بی‌کیفیت در بسته‌بندی نشان‌های داخلی روانه بازار می‌شوند که این امر خود نوعی تقلب است. به  البته نمی‌توان گفت تمام کالاهای چینی بی‌کیفیت هستند و به‌طور معمول این کشور محصولات خود را در سه سطح کیفی متفاوت با ۳نوع قیمت‌گذاری تولید و صادر می‌کند که در این میان برخی کالاهای باکیفیت چینی به‌وسیله واردکنندگان به کشور وارد می‌شود.

امروز چین در علوم مختلف، پیشرفت‌های فراوانی داشته است و بیشتر خودروهای معروف دنیا در کشور چین تولید و مونتاژ می‌شود اما واردکنندگان به‌علت بالا بودن قیمت، قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی نشان‌های داخلی وارد کرده و به بازار عرضه می‌کنند.اگر نظارت‌های مناسب بر واردات کالاها وجود داشته باشد ورود اقلام بی‌کیفیت به بازار داخل سیر نزولی خواهد داشت.

این امری بدیهی است که کالاها براساس سفارش تولید می‌شود.مشکل امروز کشور اعتماد نداشتن به نشان‌های تولید داخل است و ازاین‌رو مجبور شده‌ایم روی محصولات خود نشان خارجی حک کنیم تا توان رقابت در بازار وجود داشته باشد.این امر بازارهای تولید ملی را به نام دیگران ثبت می‌کند که به لحاظ فرهنگی نیاز به رسیدگی و مطالعه دارد. شاید امروز بیشتر مشکلات این‌چنینی ریشه فرهنگی در بطن جامعه دارد و اگر در این حوزه برخی نگاه‌ها تغییر کند این چالش‌ها نیز خودبه‌خود برطرف شود.

ولی‌الله ملکی/ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران