کد خبر : ۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
نکته فنی 9 مرداد ماه "خودروکار"
ممکن است در هنگام رانندگی گاهی حس کنیم که خودرو لرزش دارد و این امر باعث از بین بردن لذت رانندگی و از همه مهم‌تر خرابی خودرو در بلند مدت می‌شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، لرزش خودرو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

مشکلات موتوری خودرو:

گاهی لرزش خودرو ناشی از مشکلات موتور آن است، مثلا به اندازه کافی سوخت، هوا و جرقه به موتور نمی‌رسد. نشانه هایی از لرزش خودرو که ممکن است مربوط به موتور خودرو باشد شامل موارد زیر می شود:

الف) لرزیدن و یا تکان خوردن خودرو در حین شتاب بالا
ب) در محدوده های سرعت های خاص بریده بریده تکان خوردن
ج) ماشین ابتدا خوب شروع به کار کند ولی بعد از مدتی به لرزش درآید

این نشانه ها ممکن است ناشی از مشکل شمع خودرو باشد یا اگر شمع مشکلی نداشته باشد ممکن است ناشی از سیم متصل به شمع خودور (وایرها) باشد که نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت.

مشکلات محور چرخ خودر:

وسایل نقلیه ی ما دارای قسمت‌های چرخشی و رفت و برگشتی بسیاری می‌باشد که برای کار کردن درست باید در جای مناسب قرار بگیرد. اگر اکسل در خودرو خم شود(که می تواند دلایلی همانند تصادف،افتادن درون چاله و ...) ممکن است تکان هایی در خودرو ایجاد شود و این مشکل با افزایش سرعت خودرو، بیشتر می شود. مشکل اصلی در این بخش مربوط به بررسی محور چرخها می شود. زیرا این محور بخشی از قدرت موتور خودرو را به چرخها منتقل می کند و اگر مشکلی پیدا کند یکی از آثار آن لرزش خودرو می باشد. و علت این امر برهم خوردن مرکز ثقل خودرو می باشد.

مشکل ترمز خودرو:

اگر لرزش خودروی شما در حین ترمز بیشتر می شود اولین احتمال این خواهد بود که ممکن است روتر ترمز شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره ای شفاف است که به یک سیستم ترمز مجهز می باشد. این قسمت می تواند در اثر پارگی و یا سائیدگی دچار تغییر شکل شود. اگر شما با اچار فرانسه زیاد آشنا نیستید پیشنهاد خوبی است اگر به یک متخصص درباره ی وضعیت لنتهای ترمز خود بگویید تا او شما را هدایت کند. در اصل زمانی که روتور براثر حرارت بالا و یا عدم توجه به کاهش لنت و تعویض آنها در زمان مناسب باعث آسیب جدی به روتور می گردد و باعث نازک شدن قطر روتور و در نهایت لرزش در هنگام ترمز گیری خواهد شد.

ایراد داشتن تایر خودرو:

ما مشکلات تایر خودرو را در اخر لیست قرار دادیم اما آن را دلیل اصلی برای این مشکل می دانیم زیرا تایر یکی از اجزای اصلی برای حرکت خودرو می باشد و می تواند منبع اصلی لرزش خودروی شما باشد و این لرزش دز سرعت های بالا برروی فرمان به وضوح قابل تشخیص می باشد. از دلایل اصلی ایجاد لرزش توسط تایر خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) اگر خودروی شما در سرعت های خاص می لرزد نیاز به بالانس چرخ دارد
ب) تایرها آج های جداگانه ای دارد و در صورت از بین رفتن این آج ها باید تایر خودرو را تعویض کرد
ج) سائیده شدن غیر یکسان تایر گاهی اوقات مشکل لرزش خودرو از تایر آن نیست ولی شرایطی وجود دارد که عملکرد تایر خودرو را با مشکل مواجه می کند مانند مشکل داشتن آسفالت خیابان.


شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۰:۳۰
0
0
ماشين متوقف و روشن است اتاق ماشين بلرزه مشكل از كجاست؟ در حدي كه آينه هاي بقل هم مي لرزند.
اگر گاز بدم ديگه آينه ها نمي لرزن ولي گاز دادن صداي موتورو در مياره دورشم ميبره بالا
محمد مهدی حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۱:۴۲
0
0
سلام ماشین زمانیکه حرکت میکنم تا سرعت زیر 50لرزش داره خودرو پژو405 هست ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران