کد خبر : ۸۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
در حالی که پیش بینی می شد پژو-سیتروئن قرار داد خزید اوپل را در پاییز امضا کند، در نهایت دو ماه زودتر و از تاریخ یکم آگوست رسما صاحب اوپل شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، قرارداد اولیه دو شرکت در ماه مارس امضا شده بود و کمیسیون اروپا در ماه جولای با برداشتن آخرین مانع عملیاتی کردن این پروژه چراغ سبز خرید بی قید و شرط اوپل و واکس هال را به پژو نشان داد. قرار داد نهایی این ادغام بزرگ روز سه شنبه اول آگوست منغقد شد و پژو-سیتروئن با تصاحب 17 درصد از سهم بازار اروپا به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شد.

این خودروساز فرانسوی با هزینه مبلغ 2.2 میلیارد یورو و خرید اوپل و واکس هال،  شاخه اروپایی شرکت جنرال موتورز، به جای رنو در سکوی دومین خودروساز اروپا ایستاد. پژو- سیتروئن برنامه 100 روزه ای برای شرکت های جدید در نظر گرفته و پیش بینی کرده تا سال 2026 به حاشیه سود عملیاتی 6 درصد دست یابد.

واگذاری سودآور
گروه خودروسازی پژو پیش از این با جنرال موتورز برای خرید واکس هال به ارزش 1.3 میلیارد دلار و احیای سوددهی آن به توافق رسیده بود. این شرکت تابعه جنرال موتورز آمریکایی، در حال حاضر تولید کننده خودروهای اوپل در بریتانیاست.  از آنجایی که هیچ کدام از برند های واکس هال و اوپل در اروپا برای جنرال موتورز بازدهی مالی و سود دهی نداشتند، پژو تصمیم گرفت آن ها را به سوددهی برساند. به علاوه بر اساس توافق اولیه در ماه مارس، پژو و بانکParibas  BNP به منظور احیای ضرر و زیان شرکت های جدید، برای مبلغ 900 میلیون کمک مالی مشارکت مالی خواهند داشت که البته مشمول تصویب قانونی است و در نیمه دوم سال به پایان خواهد رسید.

حالا پژو با در اختیار داشتن توان تولیدی اوپل و واکس هال در کنار برند های DS، پژو و سیتروئن و داشتن سهم 17 درصدی بازار، پس از فولکس واگن در رتبه اول، در جایگاه دومین خودروساز اروپایی قرار گرفته است.

ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار