کد خبر : ۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
سرجیو مارچیونه، مدیر عامل شرکت فراری از ساخت اولین فراری شاسی بلند در سال 2022 طی یک برنامه پنج ساله خبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چه برایتان خوشایند باشد و چه نه، فراری قرار است تا سال 2022 اولین خودرو شاسی بلند خودش را روانه بازار کند. این پروژه هم اکنون آغاز شده است و بر اساس اعلام شرکت اولین شاسی بلند این خودروساز  F16X نام دارد و انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال 2021 یا 2022 وارد بازار می‌شود.

فراری قصد دارد تا در اولین سال تولید این خودرو، 10 هزار مدل از آن ساخته شود و انتظار می‌رود  فراری در سال 2018 پرده از جزئیات این پروژه بردارد. این مدل احتمالا از مدل‌های جدید هیبریدی خواهد بود و این خودروساز ایتالیایی امیدوار است که بتواند آلایندگی خودروهای خود را تا حد ممکن کم کند.

همچنین شاسی این خودرو ، مشابه سری جدید GTC4Lusso خواهد بود که انتظار می‌رود در سال 2020 روانه بازار شود. F16X از یک پیشرانه هشت سیلندر هیبریدی بهره می‌برد که دارای سیستم دو دیفراسیل است و حدودا قیمتی معادل 300 هزار دلار خواهد داشت.فراری امیدوار است که 2 هزار دستگاه از این خودرو را در چین به فروش برساند.

اما این خبر با اظهار نظر مارچیونه در رابطه با تولید خودروهای شاسی بلندر در سال 2016 کاملا تناقض دارد. او در این رابطه گفته بود: اگر فراری قصد تولید شاسی بلند داشته باشد، ابتدا باید من را با یک گلوله بکشید.

با این وجود  به نظر می‌رسد با روی آوردن رقبای این شرکت، مانند رولز رویس به تولید شاسی بلندها، این خودروساز ایتالیایی نیز به تولید این کلاس از خودروها روی آورده است.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران