کد خبر : ۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
با کنترل وضعیت چهره؛
سیستم هوش مصنوعی تازه پاناسونیک با بررسی حالات چهره رانندگان و نحوه پلک زدن و حتی دمای بدن آنها از میزان هشیاری آنها مطلع می شود و به افراد هشدار می دهد.
به گزارش خودروکار، این سیستم هوش مصنوعی از توانایی بالایی برای شناسایی افرادی که در حین رانندگی چرت می زنند، برخوردار است. ابزار یاد شده پنج سطح خواب آلودگی را برای افراد در نظر می گیرد: هشیاری کامل، خواب آلودگی سبک، خواب آلودگی، خواب آلودگی زیاد و خواب آلودگی شدید.

واکنش و هشدار دادن سیستم یاد شده بر مبنای میزان خواب آلودگی افراد صورت می گیرد. سیستم هوش مصنوعی پاناسونیک مجهز به تعدادی دوربین کنترل وضعیت چهره ، حسگر مادون قرمز، زیست محیطی و ... است و از این طریق می تواند وضعیت پلک زدن و حالات افراد را درک کند.

اگر پلک هایتان سنگین شود یا سرعت پلک زدن کاهش یابد این سیستم حساس شده و هشدار می دهد. سیستم یاد شده قادر به شناسایی حدود ۱۸۰۰ وضعیت مختلف در حالات چهره و نحوه پلک زدن است.

هوش مصنوعی مذکور تا بدان حد هوشمند است که با تنظیم نور، جریان هوا و دمای خودرو بر اساس میزان خواب آلودگی شما تلاش می کند تا از وخیم تر شدن شرایط جلوگیری کند. به عنوان مثال اگر خواب آلودگی شما شدید باشد سیستم سعی می کند دمای داخل خودرو را خنک تر کند.

پاناسونیک در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های خودروساز به منظور افزودن این سیستم هوشمند به تولیدات آنهاست. احتمالا تا ابتدای پاییز خودروهایی با این امکانات روانه بازار شود.


منبع: مهر


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران