کد خبر : ۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
تهدید نوظهور آمریکایی برای ژرمن های لوکس در خاک آمریکا؛
کمپانی های خودروساز لوکس اروپایی مدت ها است که برای کسب جایگاه بهتر در بازار خودروهای لوکس آمریکا با یکدیگر رقابت می کنند اما تسلا 3 همه رشته ها را پنبه کرد.

به گزارش خبرنگار خودروکار، کمپانی باواریایی ب ام و چندی است که با درخواست فراوان بازار خودرو آمریکا از سری 3 محبوب خود برای ربودن گردانه رقابت از مرسدس بنز و آئودی بذر می پاشد، اما حضور نوظهوری قدرتمند برای این کمپانی دردسرهای بسیار به همراه آورده است.

تسلا مدل 3 خودرویی تمام برقی دارای ویژگی های درخور توجه از جمله بازه قیمتی استثنایی است که با قیمت پایه 35 هزار دلاری درست هم ردیف سری 3 ب ام و ، کلاس C مرسدس بنز و آئودی A3 می ایستد. این درحالی است که با اضافه شدن آپشن هایی چون سیستم کمک راننده اتوپایلت (رانندگی اتوماتیک) و یا ارتقاء توان باتری ها و دستیابی به برد بیشتر بازه قیمتی مدل 3 به 60 هزار دلار یعنی درست هم شانه با سگمنت خودروهای سدان لوکس می رسد.

به گفته جسیکا کادول، یکی از تحلیلگران وبسایت معتبر خرید و فروش ادموندز: تسلا 3 مدل توانست آن دسته از افرادی که توان خریدن خودروهای لاکچری ارزان قیمت را داشتند به بازار خودرو برگرداند. بخصوص آن دسته از افرادی که در حاشیه شهر ها زندگی کرده و زیاد رانندگی نمی کنند و یا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را بیشتر ترجیح می دهند. امروزه حتی آن دسته افرادی که در بازار خودرو پرسه می زنند نیز به سوی تسلا روی آورده اند و این اتفاقی است که حتی مرسدس بنز کلاس C نیز موفق به انجام آن نشد.

به موازات کاهش 15 درصدی فروش برند ب ام و در آمریکا آمار تحویل سری 3 به اندازه 40 درصد افت کرد. حتی آمار فروش C کلاس محبوب مرسدس بنز که به عنوان یکی از بهترین خودروهای بازار آمریکا شناخته می شود نیز با افت 22 درصدی مواجه بود که به این موازات میزان تحویل خودروهای سواری برند مرسدس بنز با افول 9.2 درصدی مواجه شد.

اما از سوی دیگر زیر مجموعه لوکس ساز تویوتا یعنی لکسس که در میان لوکس های بازار آمریکا دارای یکی از بدترین بازارهای فروش سال گذشته است توانست به افزایش 3.6 درصدی فروش در ماه گذشته دست یابد و 21 درصد افزایش فروش مدل ES را تجربه کند.

منبع: بلومبرگ

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران