کد خبر : ۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
سر انجام پس از 2 سال بحران دائمی برای خودروسازان آلمانی، آن‌ها تصمیم گرفتند تا تکنولوژی دیزلی خود را پس از رسوایی در تست آلایندگی، نجات دهند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طی یک نشست اضطراری که توسط دولت  آلمان برگزار شد، مدیر عامل شرکت‌های دایملر، فولکس واگن و ب ام و با وزیر و دولت مردان آلمانی دیدن کردند تا آن‌ها را متقاعد کنند که خودروهای دیزلی بر خلاف تمامی اخبار منفی که اخیرا در رابطه با آن‌ شنیده می‌شود، آینده بسیار خوبی خواهند داشت. این خودروسازان قصد دارند تا کاری کنند که در آینده خودروهای دیزلی آلایندگی بسیار کمتری داشته باشند.

ماتیاس وایزمن، رییس انجمن خودروسازان آلمان، با اشاره به ضرورت کاهش 25 درصدی میانگین آلایندگی خودروهای دیزلی گفت: شرکت‌ها تمامی تلاش خود را برای بهبود بخشیدن کیفیت هوا انجام خواهند داد و خودروهای دیزلی در این بحث اهمیت بسیار زیادی دارند.

برای جلوگبری از ممنوعیت تردد 15 میلیون خودرو دیزلی آلمانی در شهرها، آن‌ها ناگزیر به کاهش آلایندگی اکسید نیتروژن در این خودروها هستند که چیزی حدود 5.9 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

دست و پنجه نرم کردن با این بحران برای آلمانی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد به این دلیل که یک شغل از هر پنج شغل به گونه‌ای به این صنعت بستگی دارد و بر اساس آمار در سال گذشته حدود 46 درصد خودروهای به فروش رفته در آلمان پیشرانه دیزلی داشتند.

کارستن برِزکی، اقتصاد دان آلمانی اینگونه بیان می‌کند: تاثیرات خودروسازی در آلمان بسیار چشمگیر است و می‌توان گفت که فولکس واگن اهمیت بسیار ویژه‌ای برای صنعت آلمان دارد، از این رو باید تدبیری برای کنار آمدن با این بحران اندیشه شود.

پس از علنی شدن بحران آلایندگی، رابطه میان سیاستمداران و صنعتگران آلمان نیز زیر ذره بین است و یکی از اساسی‌ترین سوال‌ها این است که چرا وزیر حمل و نقل آلمان پس از گذشت دو سال، تازه به فکر حل کردن این بحران افتاده است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، آلایندگی کربن دی اکسید سوخت دیزلی حدود یک پنجم از سوخت بنزینی کمتر است.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Automotive News

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران