کد خبر : ۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
«خودروکار» از آخرین وضعیت حضور فولکس در ایران گزارش می دهد؛
گرچه بسیاری با سر و صدایی که ماموتی ها برای واردات خودروهای فولکس واگن در ایران به راه انداختند منتظر شروعی جذاب برای این برند مطرح اما رسوای آلمانی در ایران بودند ولی درهای بازار ایران به روی خودروهای وارداتی بسته شد تا اینبار آلمانی های مغرور منتظر ورود به بازار ایران بمانند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یک ماه پیش بود که خبرگزاری رویترز از صدور اجازه از سوی فولکس واگن برای صادرات رسمی خودرو به بازار ایران خبر داد. خبری که تازه نبود و موافقت آن در پاییز سال گذشته صورت گرفته بود.  
 
با این حال در پی انتشار این خبر، گروه ماموت که با توجه به سبقه طولانی و موفقش انتظار می رفت در این مذاکرات هم بتواند سربلند و با قرارداد تولید در ایران دست بالا را بگیرد، خبر از افتتاح نمایندگی رسمی خودروهای وارداتی فولکس واگن در ایران داد.
 
خبری که محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت ایران، درباره آن به خودروکار گفت: ماموت مجوز تولید مشترک با فولکس واگن را از وزارت صنعت دریافت کرده و نمی تواند واردکننده باشد.
 
حالا پس از این همه هیاهو، سایت ثبت سفارش خودرو در ایران بسته شده تا خودروهای فولکس همچنان اجازه ورود به بازار ایران را نداشته باشند. از سوی دیگر هنوز نام هیچ یک از محصولات این شرکت به لیست خودروهای مجاز وارداتی اضافه نشده است.
 
گرچه گویا ماموت موفق به کسب موافقت اصولی برای واردات این خودروها به ایران از سوی وزارت صنعت شده اما از سوی دیگر سازمان استاندارد همچنان تاییدیه لازم را برای این خودروها ارائه نکرده که البته دلیل آن می تواند تاخیر در تشکیل جلسه این سازمان باشد و نه مشکل استاندارد این خودروها.
 
این خودروساز آلمانی که در ابتدا قرار بود در ایران به تولید خودرو بپردازد و از این کار سرباز زد حالا پشت درهای بازار ایران مانده است. فولکس در حالی حاضر به تولید در ایران نشد که بهانه اش ناتوانی قطعه سازان ایرانی در تامین قطعات بود. قطعه سازانی که حداقل در کارنامه خود رسوایی ثبت نکرده و امروز به زنجیره تامین جهانی قطعات رنویی پیوسته اند که گوی سبقت در فروش جهانی را از فولکس واگن ربوده است.
 
اکنون خبر از ارسال اولین محموله محصولات فولکس به ایران می رسد در حالیکه مشخص نیست این خودروها با کدام مجوز واردات و چگونه قرار است به مرزهای ایران وارد شوند.
 
گزارشگر: عسل داداشلو
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران