کد خبر : ۸۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
اکثر خودروسازان آلمانی درگیر مسئله رسوایی انتشار آلاینده‌های دیزلی هستند و این درحالی است که شرکت ب ام و تنها شرکت مبرا از این تخلف است و همین امر بر رشد فروش ب ام و تاثیر به سزایی گذاشته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، صنعت خودروسازی آلمان در سالهای اخیر به علت تقلب و دستکاری در سیستم‌های کامپیوتری به کار رفته در محصولات خود به موضوع روز رسانه ها تبدیل شده است و موج بازرسی از شرکت های آلمانی در خصوص پرونده‌ی تقلب در نتایج نشر گازهای آلوده به اوج خود رسیده و این مسئله دامن همه‌ی خودروسازان آلمانی به جز شرکت ب ام و  را گرفته است.



حال کارشناسان با وجود این رسوایی های هویدا شده در صنعت خودروسازی آلمان که کاهش اطمینان مشتریان به برندهای ذکر شده را درپی داشته است، آینده ی موفقی را برای تنها شرکت مبرا از این تقلب ها یعنی شرکت ب ام و متصور شده اند و آمار فروش این خودروساز مطرح نیز از صحت این پیش بینی ها حکایت دارد.

شرکت ب ام و در سه ماهه ی دوم امسال رشد فروش 7.5 درصدی را تجربه کرد و مدل جدید سری 5 این شرکت نقش به سزایی در رشد فروش تنها شرکت آلمانی غیر دخیل در رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی داشته است.




این رسوایی ها نخستین بار در خصوص گروه خودروسازی فولکس واگن، که صاحب برندهای فولکس واگن، بنتلی، آئودی، پورشه، لامبورگینی، سئات و اشکودا است، مطرح شد چرا که شرکت فولکس واگن در برخی محصولات خود با دستکاری سیستم کامپیوتری اتومبیل ها میزان گازهای منتشرشده در اگزوز را تا 40 برابر کمتر از مقدار واقعی نشان داده بود.

پس از فولکس واگن نوبت به شرکت اوپل رسید که ادعای تازه ای علیه این شرکت در خصوص خودروهای دیزلی و سیستم اگزوز آن در رسانه ها مطرح شد.

شرکت دایملر که برندهای مرسدس و اسمارت را در اختیار دارد نیز در طی هفته گذشته برای بیش از 3 میلیون خودروی دیزلی برند مرسدس بنز جهت بهبود سیستم اگزوز فراخوان داده است.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران