کد خبر : ۸۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
یک پژوی مدل 205 GTi با قیمت پایه 10 هزار یورو، در نهایت به ارزش 43 هزار یورو در یک حراجی به فروش رفت که در نوع خود یک رکورد بی نظیر بود، پژوی 205 GTi که دارای قدرت 130 اسب بخار و 0 تا صد آن 8.2 ثانیه است، گران ترین مدل نسل خودش شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این خودرو در طول مسابقات رانندگی بریتانیی سیلوراستون که 29 ژوئیه برگزار شد، به صاحب جدیدش رسید.

این پژو، خیلی شبیه خودروی آلن پروست، قهرمان افسانه‌ای رقابت‌های فرمول یک است. آلن پروست، راننده فرانسوی است که مفتخر به کسب چهار قهرمانی (1985-1986-1989-1993) در رشته فرمول یک شده و تنها کسی که توانسته رکورد 4 قهرمانی او را بشکند، مایکل شوماخر، پدیده آلمانی بود.

سال‌های 1990 که آمریکایی‌ها با موستانگ قرمز یا سفید وارد پیست مسابقات ماشین سواری می‌شدند، اروپایی‌ها با پژوی سفید مسابقه می‌دادند و حالا سومین صاحب پژوی 43 هزار یورویی یکی از آن شیر‌های ماده سفید رنگ را دارد. این خودرو سال 1988 تولید شده و فقط 9300 کیلومتر کار کرده است. صاحب اول این خودرو، برنده مسابقه ماشین سواری بود که کمپانی تولیدکننده پوشاک   Grattan در بریتانیا برگزار کرده بود و پس از پیروزی او در رقابت، خودرو به مدت سه سال در گاراژ خانه آن به زمین نشست. تا اینکه سال 2012 یک هوادار واقعی ماشین‌های مسابقه‌ این پژو را خرید و به خوبی از آن مراقبت کرد تا اکنون به دست سومین صاحبش برسد.


ترجمه : گلنوش محب علی
منبع : usinenouvelle


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران