کد خبر : ۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
نکته فنی 15 مرداد ماه «خودروکار»؛
تمامی خودروها پس از مدتی دچار مشکلات فنی می شوند که البته هرکدام از این مشکلات دارای نشانه های خاصی است وحرفه ای ها متوجه آن ها می شوند.اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بعضی از مشکلات تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه قابل شناسایی است. اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام کرد.


کلاچ سر می خورد

پدال کلاچ را فشار می‌دهید و دنده عوض می‌کنید ، سرعت موتور زیاد می‌شود ولی سرعت خودرو تغییر نمی‌کند. به نظر می‌رسد که کلاچ سر می‌خورد و درست چسبندگی ندارد. سر خوردن بیشتر باعث آسیب رساندن به سیستم کلاچ می شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

کلاچ باید تنظیم شود.
صفحه کلاچ فرسوده شده است.
صفحه کلاچ روغنی شده است.
اتصال کلاچ گیر کرده است.

دنده از جا می‌پرد
تعویض دنده ها خوب انجام می‌شود ولی با گاز دادن، دنده از جا می‌پرد و به وضعیت خلاص در می‌آید.این مشکل به تدریج بدتر می شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

درون گیربکس مشکلی ایجاد شده است.
اتصال گیربکس احتیاج به تنظیم دارد.

صدای وز وز از جعبه دنده شنیده می شود
هرگاه که در دنده جلو و یا عقب حرکت می‌کنید، صدای وزوزی شنیده می‌شود. این صدا هنگامی که در حالت پارک یا خلاص هستید شنیده نمی‌شود و با مدتی رانندگی، این صدا از بین می‌رود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

روغن گیربکس خیلی کم است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
در درون گیربکس مشکلی پدید آمده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.

از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می‌شود
هرگاه که رو به جلو و یا عقب شروع به حرکت می‌کنید، صدای جیغی از خودرو به گوش می‌رسد. با رانندگی بیشتر، این صدا بیشتر می شود. در حالت خلاص این صدا شنیده نمی شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

روغن گیربکس کم شده است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
دردرون گیربکس خرابی ایجاد شده است.
مبدل گشتاور خراب شده است.
فیلتر روغن کثیف شده است.
فلایویل شل شده است و یا خراب شده است

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار