کد خبر : ۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد رنو(2)؛
وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرارداد تولید سه جانبه خودرو تولیدکنندگان و قطعه سازان ایرانی را به زنجیره تامین رنو در سطح بین المللی وصل می کند، گفت: در قراداد سه جانبه قراربر آن شده تا کارخانه مستقل تولید موتور خودرو راه اندازی شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری تولید مشترک خودرو با حضور ایدرو، رنو و شرکت پرتو نگین ناصح،اظهار کرد: حدود ۱۲ سال پیش مشارکتی با رنو آغاز شد که انتظارات برآورده نشد اما در حال حاضر در پی رفع تحریم ها باب مشارکت ها باز شده است.

او افزود: سیاست های دولت یازدهم بر آن بود که با مشارکت های خارجی انتقال دانش، فناوری و ارتقا سطح کیفیت تولید  عملی شود.

وزیرصنعت بیان کرد: ایران سابقه ۵۰ سال مونتاژ و فروش خودرو در کشور را دارد اما به دلیل گسستگی با بازارهای بین المللی نتوانسته آنطور که باید در سطح جهانی حضور داشته باشد.

او گفت: صنعت خودرو بسیار سیال است و برای رشد این صنعت در ایران باید تعامل و همکاری بین المللی وجود داشته باشد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان مذاکرات به واسطه تاکید وجود برخی از بندها در قرارداد است که از آن ها می توان به  انتقال دانش و خدمات به روز صنعت خودروسازی جهان اشاره کرد.

او بیان کرد: در این قرارداد ایجاد خط تولید موتور دیده شده که در گذشته این  قراردادها وجود نداشت و شرکتی برای تولید موتور ایجاد خواهد شد.

وزیرصنعت حضور قطعه سازان در این قرارداد بسیار پررنگ دیده شده و باید قطعه سازان حضور قدرتمندی در قرارداد داشته باشند تا در زنجیره تامین رنو حرفی برای گفتن داشته باشد.

او تاکید کرد: تاکید وزیر بر آن است تا بخش خصوصی در مشارکت های بین المللی حضور داشته باشند اما برای آنکه قرارداد عقب نماند ایدرو ورود کرد و در حال حاضربا ورود بخش خصوصی سهم ایدرو به ۲۰ درصد کاهش یافت.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران