کد خبر : ۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
گزارش «خودروکار» از نمایشگاه خودرو مشهد(10)
عظیم خودرو به عنوان نماینده رسمی فوتون چین امشب در نمایشگاه مشهد از شاسی بلند ساوانا رونمایی خواهد کرد.
به گزارش خودروکار، شرکت عظیم خودرو که در زمینه عرضه خودروهای داخلی و خارجی فعالیت دارد در سال جاری توانسته نمایندگی رسمی فوتون چین را از آن خود کند و اولین محصول معرفی شده از این شرکت چینی یک شاسی بلند با نام تجاری ساوانا خواهد بود.

شرکت فوتون به عنوان یکی از سرآمدترین نشان‌های چینی در ساخت خودروهای سنگین شناخته می‌شود. برای همین سال‌هاست که محصولات کار و تجاری این برند در بازار ایران حضور دارد و توانسته سهم خوبی را به دست آورد. همچنین پیکاپ تونلند که با نشان فوتون به بازار کشور آمده است، به عنوان یک خودرو کارآمد معرفی می‌شود.

ساوانا به عنوان یک شاسی بلند شناخته می‌شود. شمایل و الگوی شاسی این خودرو بر مبنا تویوتا فورچونر است و بسیاری از قالب‌های اصلی آن با این ژاپنی قدرتمند برابری می‌کند. این خودرو تا به امروز در چند کشور آسیایی، آمریکای جنوبی و استرالی عرضه شده است.

به فروش رفته است. همچنین فروش این خودرو در آمریکای جنوبی و استرالیا باعث شده تا از ساوانا خارج از محدوده بازار آسیا نیز استقبال شود.

این خودرو در بسیاری از تست‌های سایت‌های خارجی، به عنوان یک گزینه خوش قیمت برای آفرود معرفی می‌شود. زیرا مشخصات فنی آن، بسیاری از نیازهای یک خودرو آفرودی را بر طرف می‌کند.



این خودرو SUV به احتمال قوی در بازار ایران با جدیدترین پیشرانه خود ورود می‌کند. پیشرانه جدید فوتون برای این خودرو از نوع دو لیتری GDI توربو است که ۲۰۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند. نسخه دنده‌ای این خودرو به گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است و مدل اتوماتیک، یک گیربکس شش سرعته AT دارد.

 این خودرو در بازار جهانی با مدل‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. با توجه به نسخه‌ای که به عنوان نمونه در جاده‌های کشور تست می‌شود، احتمال عرضه نسخه دو دیفرانسیل بسیار قوی است. مدل دو دیفرانسیل این خودرو همیشه چهار چرح محرک است و به صورت الکتریکی می‌توان ضریب آن را تغییر داد.

ساوانا در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر سانروف، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، GPS، آینه حساس به نور، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی، دو کیسه هوا و… نیز در ساوانا وجود دارد. با توجه به امکاناتی که فوتون بر روی این شاسی بلند نصب کرده است، بدیهی است که می‌خواهد این خودرو را بیشتر به سمت کاربردی بودن ببرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران