کد خبر : ۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
گزارش خودروکار از میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش؛
چند وقتی می شود که رقابت زیادی بین نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو به چشم می خورد و این رقابت موجب ارتقا رضایت مندی مشتریان این شرکت شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان یکی از ارکان اصلی حفظ  رضایتمندی و وفادار کردن مشتریان به شرکتهای خودروسازی محسوب می شود، آنجا که مشتریان خودرو به واسطه دریافت خدمات پس از فروش مناسب، سالها مشتری همان شرکت می مانند و یا برعکس، با عدم رضایت از خدمات پس از فروش، به سرعت هم شرکت خود را تغییر می دهند و هم مانع خرید اطرافیان خود از آن شرکت می شوند.
 
این مسئله مهم سالها از چشم خودروسازان بزرگ داخلی مقفول مانده بود چرا که نبود رقابت تنگاتنگ، نتوانسته بود آنها را به سمت ارتقا خدمات و سطح رضایتمندی مشتریان ترغیب کند، اما در بازار فعلی خودرو و با رشد خودروسازان بخش خصوصی و ایجاد تنوع و رقابت بیشتر در بازار خودرو کشور، تمام شرکتها به دنبال ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان خود هستند.
 
یکی از کارهای ویژه ای که در چند سال اخیر در خودروسازی ها و به خصوص ایران خودرو دیده می شود، ایجاد رقابت بین شبکه نمایندگی های ایشاکو برای ارائه خدمات مناسب تر به مشتریان است.
 
ایساکو این روزها در کنار برگزاری کلاسهای آموزشی برای ارتقا سطح فنی و علمی کارکنان و شبکه نمایندگی های خود، نظارت دقیقی بر ارائه خدمات، استفاده از قطعات یدکی اصلی و از آن مهمتر برخورد مناسب با مشتری، رفع کامل ایرادهای گزارش شده و قیمت گذاری مناسب برای خدمات و قطعات تعویضی را در دستور کار خود دارد.
 
در کنار این برنامه های نوین، بازرسی های مستمر از نمایندگی ها در سراسر کشور که توسط مدیران ارشد این شرکت انجام می شود، موجب ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات این شبکه گسترده شده است.
 
به گفته برخی از مشتریان ایران خودرو، خدمات ارائه شده در نمایندگی ها بسیار بهتر از قبل شده و دیگر کمتر نمایندگی مجازی هست که تمام ایرادها را برطرف نکند، قیمت نامناسب در فاکتور نهایی درج کند و یا بیشتر از زمان منطقی و متعارف خودروی مشتری را در تعمیرگاه نگه دارد.
 
این روزها و با گسترش شبکه های اجتماعی در فضای مجازی دیگر نمی شود نکته ای را پنهان کرد، چرا که اکثر کانالهای خودرویی هم نقاط ضعف خودرویی ها را منعکس می کنند و هم ایجاد تحول و ا تقا خدمات و کیفیت آنها را منعکس می کنند.
 
در بسیاری از کانالهای تلگرامی به خوبی می توان این حس رضایت مشتریان از خدمات شرکتهای خودرویی به خصوص ایساکو را دید و در کنار آن رقابتی که بین نمایندگی ها بذای ارائه خدمات مناسبتر به مشتریان شکل گرفته است. هرچند که هنوز کار برای ایده آل شدن باقی مانده و تمام شرکتهای خودروساز کشور باید خود را به سطح نرم جهانی و خواسته های منطقی مشتریان خود نزدیکتر کنند.
 
به طور مثال مثلا در یک کانال تلگرامی به نام دنا سواران ایران زمین، فردی از ارائه خدمات مناسب یک نمایندگی ایساکو تقدیر کرده بود و این نحوه پاسخگویی و ارتقا خدمات برایش کمی دور از تصور بود و در مقابل خدمات را با یک نمایندگی دیگر مقایسه و گفته بود پیشنهاد می کنم دیگر به آنجا مراجعه نکنید و به نمایندگی ... برای انجام تمام تعمیرهای خودرو بروید.
 
اما آنچه مسلم است، مسیر رو به رشد ایساکو در کنار ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان از ایران خودرو، قطعا به سود مشتریان پرشمار این شرکت در سراسر کشور خواهد بود و این رضایتمندی می تواند هم مشتریان جدیدی را جذب شرکت کند و هم مشتریان قبلی را وفادار و همراه این خودروساز نگه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران