کد خبر : ۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
صادرات قطعات خودرو از کشور ترکیه به ایران درماه گذشته میلادی رشد 17 درصدی را به دنبال داشت تا ایران به همراه کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه و آمریکا کشورهایی باشند که بیشترین رشد صادرات قطعه سازان ترک به آنان تعلق دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بنابر اعلام انجمن صادرکنندگان خودرو ترکیه، صادرات صنعت خودروسازی این کشور در ماه گذشته میلادی (جولای) با رشد 41.1 درصدی رقم 2 میلیارد و 434 میلیون دلاری را به ثبت رساند تا 21.2 درصد از صادرات کل ترکیه به بخش خودروسازی تعلق گیرد.

صادرات در گروه‌های کالایی مرتبط با خودرو در ماه جولای، در بخش خودروهای سواری رشد 74 درصدی و رقم 1 میلیارد و  56 میلیون دلار، در بخش قطعه سازی رشد 26 درصدی و رقم 751 میلیون دلار، در بخش خودروهای تجاری، رشد 15 درصدی و رقم 436 میلیون دلار و در بخش اتوبوس و مینی بوس  رشد 60 درصدی و رقم صادرات 136 میلیون دلاری را بر جای گذاشت.

در بخش قطعه‌سازی در ماه گذشته میلادی بیشترین رشد صادرات، به  کشورهای آلمان و ایتالیا که مقصد نخست صادرات صنعت خودروسازی ترکیه به شمار می‌روند، به ترتیب رشد 27 درصدی و 26 درصد را به ثبت رساند و صادرات قطعه به فرانسه و ایران با رشد 17 درصدی، به آمریکا با  رشد 32 درصدی و به روسیه با رشد 74 درصدی همراه بوده است.

کشور آلمان در صدر کشورهای مقصد خودروهای مونتاژ ترکیه قرار دارد و صادرات به این کشور در ماه گذشته میلادی در بخش خودروهای سواری با 22 درصد، در بخش صادرات قطعه با 26 درصد  و صادرات اتوبوس و مینی بوس با 139 درصد رشد همراه بوده است.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: yenisafak.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران