کد خبر : ۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
شرکت نیکولا چندی پیش با ارائه تصاویر و طرح‌هایی یک کامیون هیدروژنی و الکتریکی را به نمایش درآورد. اینک این شرکت خودروسازی با ارائه رندر و طرح‌های دیگر فضای خواب و کابین کامیون نیکولای 1 (وان) خود را به عموم نشان داده است.
به گزارش خودروکار، در کابین این خودرو شاهد یک فرمان ساده با دکمه‌های کنترلگر و صفحه نمایش لمسی بزرگ اطلاعات و سرگرمی هستیم که بسیاری از نیازها و خواسته‌های یک راننده کامیون را فراهم می‌آورد.
 


راننده همچنین در پشت فرمان و درست روبه‌روی خود با یک صفحه نمایش دیجیتال و کوچکتر روبه‌روست که برخی از اطلاعات ویژه سفر و حرکت را به راننده منتقل می‌کند. نیکولا وان در مقایسه با کامیون‌های سنتی، از یک فضای ساده، هوشمند، مینیمالیستی بهره می‌برد و چیدمانی زیرکانه دارد.  
 


قسمت خواب بر عکس فضای مینیمالیستی و ساده رانندگی هیجان‌انگیز طراحی شده و برای این کامیون نیمه الکتریکی، انقلابی به نظر می‌رسد. کل سطوح این بخش از ترکیب دو رنگ سفید و آبی تشکیل شده و دارای صندلی‌های تخت‌خواب‌شو برای دو نفر است. کاربران می توانند از صفحه ال سی دی و تبلت برای این بخش استفاده کنند. به علاوه فضاهای زیادی برای ذخیره‌سازی در زیر تخت‌هاو روی دیواره‌ها وجود دارند تا به نظم‌دهی وسایل رانندگان و کاربران در حین سفرهای طولانی کمک کند.  
 


این کامیون الکتریکی در سال گذشته معرفی شده و قرار است آزمایش و بررسی های جاده‌ای در سال جاری روی آن صورت بگیرد.
 
این خودرو قدرت خود را از یک جفت موتور الکتریکی به توان تقریبی 1000 اسب‌بخار و گشتاور 2712 نیوتن‌متر به دست می‌آورد.
 
پیشتر شرکت سازنده اعلام کرده بود که این خودرو با وزن 36 هزار و 278 کیلوگرم می‌تواند یک هزار و 609 کیلومتر را بدون توقف طی کند.
 


باطری‌های کامیون از بیش از 32 هزار سلول لیتیوم-یون تشکیل‌شده که حدود سه برابر باطری‌های تسلا مدل S است. البته همان‌طور که اشاره شد، این کامیون تمام برقی نیست و از یک توربین نیز بهره می‌برد. در این مجموعه سیستم احیای انرژی به واسطه فرآیند ترمز، باطری‌ها را شارژ می‌کند.
 
 
این توربین که با استفاده از گاز طبیعی فشرده یا CNG کار می‌کند، قدرتی در حدود 550 اسب‌بخار تولید کرده و آن را مستقیماً به باطری‌ها انتقال می‌دهد.


منبع: عصرایران
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران