کد خبر : ۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
یادداشت/
رنو براساس روال گذشته در حال گسترش زنجیره تامین است به طوری که در این جریان همکاری با سازندگان داخلی را افزایش داده‌اند.
به گزارش خودروکار، درحال‌حاضر نتیجه مذاکرات شرکت ایکاپ (شرکت مشترک گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت پژو) با قطعه‌سازان داخلی به حدود ۴۰ پیش‌قرارداد رسیده که به طور عموم این جریان تا رسیدن به قرارداد نهایی باید فاصله‌ای را طی کند که بیشتر این جریان شامل موارد فنی مانند خطوط تولید و نمونه قطعه می‌شود.تعهد ایکاپ از شروع همکاری تا پایان سال ۹۶، داخلی‌سازی بیش از ۴۰درصد است که البته اگر این ۴۰ پیش‌قرارداد نهایی شود تولید قطعات به بالای ۴۰درصد خواهد رسید.

 به‌طور طبیعی هنگامی که پیش‌قرارداد ال‌اُآی (LOI) بسته می‌شود این نوع پیش‌قراردادها به قرارداد نهایی منتج می‌شود به این جهت این نوع پیش قرارداد با قطعه‌سازی منعقد می‌شود که پژو آن را انتخاب کرده و بازرسی و ممیزی‌ها و توانمندی سازنده را بررسی کرده و طرف خارجی مرتبط با سازنده را نیز موردتایید قرار داده است بنابراین ایکاپ پیش‌قرارداد را با قطعه‌ساز منعقد می‌کند تا سازنده بدون دغدغه و با خیال آسوده برای پیش‌تولید و قالب‌ها سرمایه‌گذاری کند.

 پیش‌بینی می‌شود بر اساس تعهد و الزام قانونی که باید در سال نخست تولید نخستین محصول مشترک پژو به ۴۰درصد داخلی‌سازی برسد، تا پایان سال ایکاپ نیز به بالای ۴۰درصد برسد. امید است در فاز دوم این همکاری که باید در مدت ۳سال به ۷۰درصد داخلی‌سازی دست یابند، سرعت کار در این زمینه بیشتر شود تا سازندگان بیشتری در این جریان وارد شده و همکاری داشته باشند.براساس صحبت‌هایی که با شرکت ایکاپ شده هدف داخلی‌سازی نخستین محصول مشترک پژو ۲۰۰۸ به بیش از ۴۰درصد تا پایان ۶ماه نخست امسال است.

مازیار بیگلو / دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرویی


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران