کد خبر : ۸۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
B30 جدیدترین محصول بهمن موتور برای بازار خودرو کشور از برند FAW یعنی اولین خودروساز کشور چین است که در ایران با محصول محبوب دیگری با نام B50F شناخته می شود. ویژگی‌های فنی و ساختاری B30 باعث می‌شود در عمل دست کمی از برادر خوش نامش نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، B30 سدان خانوادگی سایز کوچک و جدیدترین محصول بهمن موتور در بازه قیمتی زیر 60 میلیون تومان است که با تکیه بر پاره ای از ویژگی های کیفی و فنی به یکی از گزینه های درخور توجه بازار کشور تبدیل شده است.

اول آنکه پلتفورم B30 بر یکی از محبوب‌ترین پلتفورم‌های فولکس واگن شکل گرفته است که خودروهایی چون فولکس واگن جتا و بورا از این پلتفورم زاده شده اند. این پلتفورم یکپارچه مونوکوک از الگو طراحی معروف به 3H بهره می برد که اشاره به سه ساختار H مانند در کف، دو طرف و سقف خودرو استفاده شده است. این ساختار با استفاده از فولاد فوق مستحکم در کنار یکدیگر سازه اصلی اتاق را تشکیل داده و از این رو در تصادف ها از جان سرنشینان در برابر هرگونه آسیب جلوگیری می‌کند به همین دلیل است که B30 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات چین (C-NCAP) شده است.



لازم به ذکر است که مضاف بر این ویژگی ایمنی سیستم های کمکی دیگری چون ESC (کنترل پایداری)، ABS (ترمز ضد قفل)، BA (کمک ترمز)، EBD (توزیع الکترونیکی نیرو ترمز)، TSC (کنترل کشش) و همچنین سیستم کمکی HHC (کنترل حرکت در سربالایی) نیز بصورت استاندارد در B30 وجود دارد.




گزارشگر: مصطفی انیسی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران