به گزارش خودروکار، برای مدتها تصور میشد روسیه با سبقت گرفتن از آلمان به بزرگترین بازار خودروی اروپا تبدیل خواهد شد. اما اعمال تحریمهای غرب علیه روسیه و کاهش درآمدهای نفتی موجب شد فروش در بازار خودروی این کشور در سال گذشته با کاهش 11 درصدی روبهرو شود و به 43/ 1میلیون دستگاه برسد.
با این وجود آرنو آنتلیتز، مدیر مالی برند فولکسواگن میگوید: «در نیمه نخست امسال توانستیم به نقطه سر به سری سود و زیان برسیم. البته این مساله تا حدودی بهدلیل بهبود عملکرد روبل بوده است.»
او گفت بهمنظور رسیدن به این موفقت، طی سالها و ماههای گذشته هزینهها را کاهش دادیم و مدل جدید تیگوان را در بازار روسیه عرضه کردیم. فولکسواگن قصد دارد در بازارهای روسیه، آمریکای شمالی و آفریقای جنوبی به سوددهی بازگردد و تا سال 2020 به حاشیه سود 4 درصد در این بازارها برسد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/