کد خبر : ۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
کشور چین در کلانشهرهای خود با کمبود شدید جای پارک مواجه است و هزینه‌های هنگفت پارکینگ‌های این کشور مردم را به استفاده از دوچرخه سوق داده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چین با جمعیتی بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون نفر به عنوان پر‌جمعیت‌ترین کشور جهان شناخته می شود و تعداد زیاد وسایل نقلیه در خیابان‌های این کشور چه از نظر آلودگی‌های زیست محیطی و چه از نظر سهولت در رفت و آمد و یافتن جای پارک، به معضل بزرگ این کشور و مردمش تبدیل شده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، چین با کمبود شدید جای پارک مواجه است و حداقل به بیش از 50 میلیون جای پارک بیشتر برای رفع این کمبود نیاز دارذ. در حال حاضر تعداد خودروهای این کشور به بیش از 195 میلیون دستگاه رسیده و گزارش‌ها از پرداخت هزینه‌ی 58.8 میلیارد دلاری مردم این کشور برای اجرت جای پارک در سال گذشته میلادی حکایت دارد.

به دلیل وجود رابطه‌ی مستقیم بین کمبود جای پارک و  افزایش قیمت پارکینگ در کلانشهرهای چین، شهروندان مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت به پارکینگ‌ها هستند. هزینه پارک کردن خودرو در پارکینگ‌های کلان شهرهای این کشور از ساعتی 12 الی 60 یوان خرج بر می دارد که معادل 7 الی 33 هزار تومن به ازای هر ساعت پارک کردن خودرو است. برای پارک کردن روزانه‌ی خودرو ها نیز بایستی از 120  الی 480 یوان که معادل  65 هزار الی 270 هزار تومن است هزینه کرد.



در دو شهر بزرگ چین یعنی شانگهای و پکن معضل پیدا کردن جای پارک بیش از دیگر شهر ها به چشم می خورد چرا که در شهر پکن به ازای 5 میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو تنها  1 میلیون و 930 جای پارک وجود دارد. شانگهای نیز به ازای 3 میلیون و 220 هزار دستگاه خودرو تنها از 600 هزار جای پارک برخوردار است.

نکته جالب در پیرامون این معضل، روی آوردن مردم چین به استفاده از دوچرخه است که هم دغدغه‌ی پیدا کردن جای پارک و هزینه های هنگفت پارکینگ‌ها را نداشته باشند و هم در راستای حفاظت از محیط زیست گام محکمی برداشته باشند. در حال حاضر بیش از 30 میلیون دوچرخه، از سوی دولت برای حمل و نقل شهروندان در داخل ایستگاه های از پیش تعیین شده در حال خدمات رسانی به بیش از 300 میلیون نفر است.



بنابر اعلام کمیسیون توسعه و اصلاحات کشور چین، در 5 سال اخیر تعداد خودرو های این کشور از 120 میلیون به 195 میلیون دستگاه  افرایش یافته است. بدین ترتیب طبق روال هر ساله رشد 15 میلیون دستگاهی، در پایان امسال نیز شاهد عبور از مرز 200 میلیون دستگاه خواهیم بود و پیش‌بینی ها از رسیدن به رقم 280 میلیون دستگاه در سال 2020 میلادی حکایت دارد.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران