کد خبر : ۸۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
خودروکار گزارش می دهد؛
یکی از گزینه های اصلی وزارت مهم و استراتژیک کشور حالا برای وزارت مهم صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده است، مدیری که سابقه فعالیت طولانی در وزارت بازرگانی و سازمانهای استراتژیک و بزرگی را داشته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محمد شریعتمداری در حالی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است که از همان روزهای نخست مورد استقبال مدیران دولتی و بخش خصوصی قرار گرفت.

هم اکثر اعضای اتاق بازرگانی و تجار و صنعتگران پشت او درآمدند و هم فعالان بخش معدن و صادرکنندگان نمونه کشور از درایت و توانایی او برای اداره این وزارتخانه مهم سخن گفتند.

نگاهی به کارنامه موفق محمد شریعتمداری نشان می دهد که وی پیش از 8 سال وزیر بازرگانی در دولتهای هفتم و هشتم، از سال ۱۳۷۳ پس از ۳ سال عضویت در هیئت امناء ستاد اجرایی فرمان امام با نظر رهبری در سمت ریاست ستاد اجرایی فرمان امام نیز مشغول به خدمت بوده است.

وی از سال ۱۳۶۸ در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی، همزمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، بعنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرده است.

گفتنی است شریعتمداری در دوره وزارت بازرگانی علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.


شریعتمداری جامع الشرایط صنعت و تجارت

به گفته بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت و تجارت، شریعتمداری به دلیل سابقه طولانی در عرصه مدیریت کلان بازرگانی و حضور در سازمان های مرتبط صنعتی و اجرایی، در شرایط فعلی بهترین گزینه برای تصدی وزارت صنعتريال معدن و تجارت است و با آمدن او به این وزارتخانه هم می توان شاهد رشد و شکوفایی بخش تجارت و هم تولید صادرات محور باشیم.

وی در مورد برنامه های خود برای این وزارتخانه گفته: در دوره جدید دو هدف اصلی برای بخش تولید را پیگیری خواهم کرد. یکی تامین مالی بخش تولید است. اگر نظام بانکی با بخش تولید همراه شود صنعت کشور ارتقا  و توان رقابت با رقبای خارجی را پیدا می کند. دوم استفاده از نظرات بخش خصوصی است به گونه ای که از نظرات آنها در تصمیم گیری اقتصاد استفاده کنیم.

وی افزود: بخش خصوصی باید در کنار دولت قرار گیرد و به معنای واقعی حق رای داشته باشد. در غیر این صورت اقتصاد کشور را نمی توان توسعه داد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: برای اینکه نظام تولید موفق باشد باید در ایجاد تقاضای بازار داخلی و خارجی برنامه ریزی کنیم. اگر رونق در این بخش رخ دهد به طور قطع مشکل اشتغال رفع خواهد شد و مهم ترین چالش کشور را حل کردیم.

در همین راستا علی ادیانی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سوابق خوب شریعتمداری در مسئولیت های مختلف، گفت: با توجه به این سوابق نوع نگاه وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات محور خواهد بود.

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای سوابق خوبی در وزارت بازرگانی و معاونت اجرایی رئیس جمهور است، گفت: شریعتمداری با توجه به تجربیاتی که در هشت سال وزارت بازرگانی داشته و دیگر مسئولیت ها و آموخته هایی که در سمت معاون اجرایی دولت یازدهم داشته، تلاش خواهد کرد تا بنگاه های  تولیدی تعطیل و فشل شده، نیمه فعال و در آستانه ورشکستگی را فعال کند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:  شریعتمداری مدیری با تفکر راهبردی است که تمامی ذینفعان را در نظر می گیرد و اضلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت را به خوبی می شناسد.

وی افزود: ایشان از جمله مدیرانی است که تعامل خوبی با فراکسیون های مختلف مجلس دارد و شکی نیست که می تواند در جهت اهداف وزارتخانه، چشم انداز نظام، برنامه ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی مربوط به حوزه تولید و تجارت گام بردارد.

حال باید دید نظر نمایندگان خانه ملت در روز رای اعتماد وزرا، به گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت چه خواهد بود و آیا این مدیر با تجربه، کاردان و معتمد می تواند به کابینه دوازدهم راه پیدا کند یا خیر.


انتهای پیام/



نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران