کد خبر : ۹۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
خودروکار گزارش می‌دهد:
داج چلنجر هلکت که با رونمایی خود در سال 2016 جهان خودروهای اسپرت را به لزره درآورد برای سال 2018 خشمگین تر از همیشه وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خودروکار، داج چلنجر هلکت با اتکا به پیشرانه V8 به حجم 6.2 لیتراز نوع سوپرچارجر به قدرت 707 اسب بخارو گشتاور 880 نیوتون.متر از بسیاری جهات رکوردهای منحصر به فردی از خود بر جای گذارد که قدرتمندترین خودو V8 تولید انبوه جهان تنها یکی از آن‌ها بود.

با ورود چلنجر دیمن 840 اسب بخاری 1045 نیوتون.متری بسیاری هلکت توانمند را از یاد بردند اما از آنجایی که تنها 3300 دستگاه از دیمن بیشتر تولید نخواهد شد، بسیاری از خرید و دستیابی آن عاجز خواهند ماند از این رو کرایسلر اقدام به ارائه بهبودهای بصری و فنی برای هلکت کرد تا بدون محدودیت های قانونی که از قدرت بسیار زیاد دیمن ناشت می‌گیرد بتواند با این ارتقا خریداران را دوباره به سوی هلکت بکشاند تا با تجربه سواری نمونه ارتقا یافته هلکت کمی از توانایی های هلکت تولید محدود را نیز تجربه کنند.

از این رو با اضافه کردن کیت بدنه پهن تر دیمن بر روی هلکت، حالا هلکت نیز همچون دیمن خشمگین تر به نظر می‌رسد اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. این کیت پهن تر با تایرهای پیرلی P-Zero بر هلکت های 2018 سوار خواهد شد که 3.5 اینچ از تایرهای استاندارد پهن تر بوده و پهنای آن حالا به 303 میلی‌متر می رسد. این یعنی 18 میلی‌متر پهن تر از تایرهای بوگاتی شیرون!

بر اساس گفته های داج پر واضه بود که افزایش عرض تایر برای هلکت 880 نیوتون.متری به معنای افزایش توان حرکتی در تست درگ و تاثیر مستقیم بر شتاب خواهد بود اما تاثیر شگرفی که این افزایش 3.5 اینچی بر هندلینگ و فرمانپذیری خودرو داشت برای خود ما نیز اعجاب انگیز است.

حاصل تغییرات اعمال شده بر هلکت که برای 2018 با این کیت بدنه با نام Widebody شناخته خواهد شد بهبود 0.1 ثانیه ای در شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت، بهبود 0.3 ثانیه ای در در طی مسیر درگ 402 متر و بهبود 0.4 ثانیه در تحمل شتاب جانب مرکز است. از این رو هلکت جدید در 3.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر ساعت رسیده و در 10.9 ثانیه مسافت 402 متر را به پایان می رساند در حالی که شتاب جانب مرکز برابر 0.97 G را تحمل می کند.

ا

گرچه هلکت جدید نیز همچنان چندان ارزان قیمت نیست و با رقم 74.3 هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود اما ویژگی های فنی آن به اندازه ای بهبود پیدا کرده است که اروپایی ها را در پی دود تایر خود برای سه سال آینده نیز به چالش بکشد.

گزارشگر: مصطفی انیسی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران