کد خبر : ۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
بعضى خودروها همانطور كه بعضى از بازيگران و خواننده هاى معروف در سريال ها و فیلم های سینمایی می درخشند نيز به واسطه حضور در فيلم ها بسيار معروف هستند، يك سرى از اين خودروها به واسطه حضور در فيلم هاى اكشن بسيار معروف مى شوند و درست مانند شخصيت اصلى فيلم از شهرت خاصى برخوردار هستند.
به گزارش خودروکار، همانطور كه بعضى از بازيگران و خواننده هاى معروف در سريال ها و فیلم های سینمایی می درخشند بعضى خودروها نيز به واسطه حضور در فيلم ها بسيار معروف هستند، يك سرى از اين خودروها به واسطه حضور در فيلم هاى اكشن بسيار معروف مى شوند، درست مانند شخصيت اصلى فيلم از شهرت خاصى برخوردار هستند. در ادامه اين متن ليست خودروهايى آمده است كه قهرمان فيلم ها بوده اند.

Delorean DMC-12


يك خودرو اسپورت كه به خاطر ظاهر شدن به عنوان خودروى زمان در فيلم بازگشت به آينده به شهرت رسيد. اين خودرو توسط DeLorean's DeLorean Motor Company براى بازار ايالات متحده در بين سال هاى ١٩٨١ تا ١٩٨٢ ساخته شد و تنها مدلى است كه اين كمپانى به توليد رسانده است.

در فيلم بر روى خودرو درب هاى خاص و يک راكتور هسته اى نصب شده است. هنگامى كه سرعت خودرو به ٨٨ مايل در ساعت برسد، اين راكتور نيروى ١/٢١ گيگا وات را توليد مى كند كه امكان سفر در زمان را فراهم مى كند.

فورد موستانگ GT 390 سال ١٩٦٨



اين خودرو توسط استيو مک كوئين در نقش Bullit رانده شده است. صحنه هاى تعقيب و گريز اين فيلم در خيابان هاى سانفرانسيسكو جايى كه بازرس Frank Bullit در حال تعقيب دوج چارجر ١٩٦٨ است، يكى از بهترين صحنه هاى تعقيب و گريز سينماست. در اين صحنه هاى عجيب و غريب، اين فورد به عنوان يك خودروى نمادين براى قرن ٢١ ظاهر می شود.

آستون مارتين DB5



ممكن است اين خودرو براى شما آشنا باشد، چون اين خودرو يكى از معروف ترين خودروهاى جهان است كه با عنوان خودروى جيمز باند شناخته مى شود.

بسيارى از مردم از آن به عنوان زيباترين آستون مارتين ساخته شده ياد مى كنند. اين خودرو در سال ١٩٦٣ معرفى شد و در سال ١٩٦٤ در فيلم Goldfinger به نمايش در آمد.

جيمز باند و آستون مارتين يك تركيب نمادين هستند كه هيچ وقت فراموش نمى شوند. آستون مارتين DB5 در Thunderball، GoldenEye ، Tomorrow Never Dies، Casino Royal و 2012's Skyfall نيز حضور داشت.

موستانگ النور



النور نام مستعار فورد موستانگ معروف سال ١٩٦٧ است كه در فيلم سرقت در ٦٠ ثانيه با بازى نيكولاس كيج حضور داشت. النور داراى موتور V8 فورد است كه مى تواند ٤٠٠ اسب بخار قدرت توليد كند.

قدرتى كه براى رقابت با سوپر خودروهاى امروزى كافى است. براى اين فيلم ١١ موستانگ النور ساخته شد ولى فقط ٣ عدد از آنها در فيلم استفاده شدند. دو دستگاه در حين فيلم بردارى نابود شدند و يكى از آنها براى عكاسى و فعاليت هاى تبليغاتى استفاده شد. اين خودرو در سال ٢٠١٣ به قيمت ١ ميليون دلار به فروش رسيد.


خودروهاى مجموعه فيلم هاى سريع و خشن

اين بى معنى است كه بخواهيم فقط يكى از خودروهاى مجموعه ى سريع و خشن را انتخاب كنيم. در ادامه ٣ خودرو برتر اين مجموعه انتخاب و شرح داده شده است.

دوج چارجر ١٩٧٠



اين خودرو، خودروى اصلى Dominic Toretto است كه در اين مجموعه رانده شده است. اين خودرو از بين رفته، دوباره ساخته شده و دوباره از بين رفته است. در ٥ قسمت از اين مجموعه فیلم ها اين دوج چارجر حضور داشته است. اما چارجر ديتونا در قسمت ششم ظاهر شد. اين خودرو به دليل قدرت ٩٠٠ اسب بخارى و ثبت ركورد پيمايش ١/٤ مايل در ٩ ثانيه توسط پدر Dom معروف شده است.

تويوتا سوپرا ١٩٩٥



تويوتا سوپرا ١٩٩٥ توربو خودرويى است كه Dominic بعد از تصادف با دوج چارجر ١٩٧٠ با آن فرار كرد. اين خودرو مجهز به يك موتور توربو دوقلو 2JZ-GTE، كيت بدنه ى Bomex و يک کیت تزریق سوخت نیتروس Dual wetshot Nitrous-Engage است.

نيسان Skyline GT-R ١٩٩٩



اين خودرو امضاى فيلم هاى Brian O'Conner است. نسل پنجم اين خودرو كه با نام R34 شناخته مى شود، همان موتور ٢/٤ ليترى توربو دوقلو را دارد، اما با شاسى جديدى معرفى شد.

بدنه اين خودرو بهبودهايى داشته بود، در قسمت موتور نيز، زمان بندى سوپاپ ها و ميل بادامک با مدل مخصوص تیونینگ شده تعویض شده اند. همچنين توربو شارژر اين خودرو قدرت خروجى آن را به حدود ٣٢٠ اسب بخار رسانده بود.

كامارو Bumblebee




در سال ٢٠٠٧، نسل پنجم كامارو براى فيلم ترنسفورماتور در نقش Bumblebee انتخاب شد. براى اينكه بدانيد Bumblebee كيست: او يكى از Autobot هاى اين فيلم است كه مى تواند خود را به يک خودرو تبديل كند.







منبع: دیجیاتو
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران