کد خبر : ۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
خودروکار گزارش می‌دهد:
چندی پیش گروه فیات-کرایسلر بدون هیچ توضیحی اقدام به ثبت جهانی نام تجاری جدید Angel (به معنای فرشته) کرد که تعجب همه را بر انگیخت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مدت‌ها است که بسیاری از افراد مذهبی و حساس به نام گذاری شرکت کرایسلر از گروه فیات-کرایسلر ایراد می‌گیرند که نام‌ گذاری خودروهای تولیدی با عناوینی چون هِلکَت (Hellcat به معنای گربه جهنمی) و یا بدتر از آن هیولای جدید این برند با نام دیمِن (Demon به معنای شیطان/اهریمن) شگون نداشته و به مانند خواندن نام خود شیطان است. اما همین چند روز پیش شرکت کرایسلر اقدام به ثبت نام Angel به معنای فرشته در رسته خودرهای سواری اداره ملی ثبت نام تجاری و حق امتیاز ایالات متحده آمریکا کرده است تا از این پس هیچ شرکت دیگری نتواند از این نام تجاری برای محصولات خود استفاده کند.

حال سوال آنجا است که چرا کرایسلر هیچ خبر مبنی بر ماهیت احتمالی این نام جدید نداده است؟ فرشته نامی کاملا متضاد با هلکت و دیمن و با سیاست های نام گذاری کرایسلردر تناقض کامل است و همین مهم موجب حدس و گمانه زنی های بسیار کارشناسان صنعت خودرو برانگیخته شدن حس کنجکاوی علاقه‌مندان برند کرایسلر شده است.

برخی کارشناسان حدس می‌زنند که این نام به دلیل لطافت و تضاد مستقیمی که با نام های دیمن و هلکت دارد احتمال قوی نام خودرویی هایبرید یا مجهز به پیشرانه 4 سیلندر توربو خواهد بود که برای کاربری روزمره و یا شاید برای پیست ساخته می‌شود. اما برخی دیگر باور دارند که این نام کنایه ای قوی تر به نام دیمن است و این کنایه می تواند نوید از ورود نمونه قدرتمندتری از چلنجر دهد که احتمالا ویژه مسابقات رسمی درگ و در تعداد محدود به تولید برسد. البته ایده آن که این نام می تواند نام خودرویی مفهومی ویژه نمایشگاه‌های خودرو در آینده نزدیک باشد نیز مطرح است. همچنان مابین این همه حدس و گمان هنوز هیچکس نمی داند که این نام دقیقا به چه منظور از سوی کرایسلر به ثبت رسیده است.

 

گزارشگر: مصطفی انیسی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران