کد خبر : ۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 25 مرداد ماه «خودروکار»
اشتباهاتی هستند که در هنگام رانندگی با خودرو ممکن است در کوتاه مدت خود را نشان ندهند اما در بلند مدت بر روی کارکرد خودرو تاثیر می‌گذارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اشتباهاتی در رانندگی هستند که ممکن است به چشم نیایند اما در بلندمدت عمر خودرو شما را کاهش می‌دهند.

6-نگه داشتن دور موتور خودرو در محدوده قرمز (Red Line):
وقتی عقربه دور سنج موتور در محدوده قرمز قرار می‌گیرد بیان‌گر این موضوع است که پیشرانه و دیگر اجزای در خودرو تحت بیشترین و بالاترین میزان تنش و فشار ممکن قرار گرفته است. معمولا وقتی موتور دارای این میزان دور در دقیقه است، 4 الی 5 دقیقه دوام خواهد آورد و مطمئنا در صورت ادامه یافتن فشار موتور خواهد سوخت.

7-انجام حرکات نمایشی:
انجام حرکات نمایشی با خودروهای اسپرت و با کیفیت باعث بروز مشکلی نمی‌شود اما در خودروهای ساخت داخل که به مراتب ضعیف تر هستند، انجام این گونه حرکات باعث بوجود آمدن تنش فراوان در خط انتقال قدرت و به طبع آن خرابی در موتور، گیربکس و دیفرنسیال خواهد شد. حرکاتی مثل ته انداختن، دور درجا، دریفت کشیدن و تیک آف در خودروهای ضعیفی مثل 405،پراید،آردی و پیکان باعث بوجود آمدن مشکل خواهد شد.

8-استفاده از بنزین تا آخرین قطره موجود در باک:
همیشه به یاد داشته باشید که بنزینی که وارد باک خودروی شما می‌شود دارای رسوب و ذرات ریزی است که ورود آن ها به سیستم سوخت رسانی، انژکتورها و خود پمپ بنزین که وظیفه مکش سوخت از باک را بر عهده دارد، باعث نارسایی و بوجود آمدن عیوبی در سیستم سوخت رسانی و موتوری خودروی شما و باعث گرفته شدن مجراهای فیلتر بنزین خواهد شد. عیب‌های یاد شده در بالا زمانی اتفاق می‌افتد که سوخت در باک به اتمام رسیده باشد و پمپ بنزین برای ارسال سوخت باید از آخرین قطرات موجود در باک برای تغذیه موتور استفاده کند. بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب‌ها این است که همیشه در زمانی که مقدار بنزین موجود در باک خودروی شما رو به اتمام است اقدام به پر کردن باک خودرو کنید.با این کار رسوبات و ذرات ریزی که در انتهای باک ته نشین شده‌اند به سیستم سوخت رسانی شما راه پیدا نخواهند کرد.

9-نگه داشتن کلاچ و ترمز در توقفات طولانی:
بسیاری از رانندگان عادت دارند که در هنگام توقفات طولانی مدت (مثل توقف پشت چراغ قرمز) پدال های کلاچ و ترمز را فشرده نگه می‌دارند. عده ای هم گیربکس را در وضعیت خلاص قرار داده و پدال ترمز را می فشارند. بهترین روش برای توقفات طولانی انتقال دسته دنده به حالت خلاص (در خودروهای مجهز به گیربکس اتومات دسته دنده را در حالت پارک P قرار دهید) و کشیدن ترمز دستی است. فشردن پدال ترمز و کلاچ در توقفات طولانی باعث وارد آمدن فشاری مضاعف به مجموعه کلاچ خواهد شد. این کار هم چنین باعث وارد آمدن فشار زیاد به لنت های ترمز و افزایش حرارت در آن ها خواهد شد.

10-گاز دادن قبل از روشن یا خاموش کردن خودرو:
این کار در خودروهای کاربراتوری در پاره‌ای از اوقات باید صورت گیرد تا سوخت وارد پیاله کاربراتور گردد و به این ترتیب در زمان روشن کردن خودرو راحت تر روشن می‌شود. اما این کار در خودروهای انژکتوری اشتباه است و باعث افزایش مصرف سوخت و آسیب رساندن به انژکتورها در دراز مدت می‌شود.

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران