کد خبر : ۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
طی چند سال اخیر تب تولید خودروهای برقی در جهان بالا گرفته و به تازگی چند کشور از جمله فرانسه و هند برنامه مشخصی را برای فروش صرف خودروهای برقی اعلام کرده اند، اما در حالی صنعت خودروی جهان به سمت برقی شدن پیش می رود که در ایران هنوز برنامه مدونی برای تولید این خودروها وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار،  حدود شش سال پیش بود که دولت وقت ایران برنامه ای برای تولید خودروهای برقی و هیبرید مشخص کرد برنامه ای که در آن تولید دو میلیون دستگاه از این نوع خودروها دیده شده بود. اما دولت دهم هیچ حمایتی برای اجرایی شدن این برنامه انجام نداد.

پس از آن با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر صنعت خبر از تدوین بسته حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خودروهای برقی داد تا شاید با تصویب این بسته حمایتی تولید خودروهای برقی در ایران هم قوت بگیرد. اما این بسته هنوز با گذشت دو سال به تصویب نرسیده است.

امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت در این زمینه به خودروکار می گوید: " این بسته همچنان در کارگروه های تخصصی در حال بررسی است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است."

در حالیکه صنعت خودروی دنیا در حال فراموشی خودروهای احتراق داخلی ست، در ایران که کلانشهرهایش به دلیل آلودگی بیش از حد نیازمند وجود خودروهای سبز هستند، همچنان هیچ خبری از فراهم آوری زیرساخت ها نیست. با این وجود به تازگی شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده که قصد تولید خودروی تیبا را به صورت برقی دارد تا شاید تولید انبوه این خودروساز دولتمردان ایرانی را به فکر فراهم آوری زیرساخت ها بیاندازد.


گزارشگر: عسل داداشلو

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران