کد خبر : ۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
گروه خودروسازی PSA پس از خرید اوپل از جنرال موتوز در حال تغییر رویه و تفکرات آلمانی در استراتژی‌های این شرکت است و به عبارت دیگر اوپل را از نو می سازد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با نهایی شدن فروش شرکت اوپل به گروه خودروسازی PSA، انقلابی زود هنگام در این شرکت آلمانی الاصل در حال وقوع است و به نوعی می توان گفت گروه PSA در حال تغییر DNA، تفکرات و استراتژی آلمانی ها در ساخت و طراحی خودرو در این شرکت است و مدل‌های جدید اوپل طراحی فرانسوی به خود خواهد گرفت.

پس از سلطه فرانسوی ها بر اوپل، نخستین کار طراحی مدل معروف کورسا با رنگ و لعاب فرانسوی بود چرا که نسل جدید اوپل کورسا با طراحی بدنه‌ی بسیار متفاوت با سبک و سیاق  آلمانی ها و بر روی  پلتفرم گروه PSA روانه بازار خواهد شد.

حال بنابر ادعای مجله‌ی AutoExpress گروه خودروسازی PSA علاقه ای به استفاده از پلتفرم شرکت جنرال موتورز در مدل های جدید اوپل ندارد و گواه این امر نیز تغییرات اساسی و تغییر پلتفرم در نسل جدید و به نوعی فرانسوی اوپل کورسا است. همچنین به نظر می رسد که گروه PSA توجه ویژه ای به پروژه‌ی شاسی بلند لوکس اوپل ندارد و آینده‌ی نامعلومی در انتظار این خودرو، که الهام گرفته از مدل Insignia است، قرار دارد.



گروه خودروسازی PSA  در حال حاضر همزمان بر روی دو پروژه‌ی توسعه مدل Grandland X و نسل جدید اوپل کورسا تمرکز کرده و استفاده از پلتفرم  بومی خود در مدل های جدید اوپل را در اولویت کاری قرار داده است و اگر قرار باشد شاسی بلند لوکسی تحت برند اوپل راهی بازار شود قطعا  بر روی پلتفرم EMP2 خواهد بود.

شایان ذکر است که ابتدای این ماه بود که گروه خودروسازی PSA یا همان پژو-سیتروئن رسما مالک شرکت اوپل شد تا با هزینه مبلغ 2.2 میلیارد یورویی، صاحب 17 درصد از سهم بازار اروپا و  به دومین خودروساز بزرگ قاره سبز تبدیل شود.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:  otopark.com    

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران