کد خبر : ۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
گروه کارخانه جات فیات کرایسلرهم به اتحاد ب ام و و اینتل برای تولید خودروی خودران پیوست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اکنون این مثلث تشکیل شده از خودروسازان به نام و شرکت فناوری برای ایجاد پلت فرم تولید خودروی خودران با دیگر خودروسازان رقابت می کنند. تامین کننده قطعات خودرو از جمله Delphi و Continental AG از اعضای دیگر این اتحاد هستند. از برنامه های این همکاری مشترک می توان به عرضه خودروهای خودران در سال 2021 و رقابت با شرکت های خودروساز فعال در این حوزه اشاره کرد. آن ها همچنین قرار است تا پایان سال جاری، آن ها 40 خودروی خودران تولیدی را برای آزمایش های جاده ای آماده کنند.

بنا به آماری که موسسه تحقیقاتی مک کنزی ارائه داده، با توجه به گرایش بازار و مخصوصا قشر جوان، تا سال 2030، بازار خودروهای خودران و تاکسی های هوشمند نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار درآمد خواهند داشت. بر اساس گزارش مک کینزی، جوانان ترجیح می دهند به جای داشتن خودروی شخصی و دردسر های آن، با تاکسی ها و خودروهای هوشمندی که خدماتی پویا ارائه می دهند، جا به جا شوند. از این رو، روی آوردن شرکت های بزرگ خودرو سازی و همکاری آن ها با غول های تکتولوژی قابل توجیه است. از سویی، بر اساس آماری که موسسه مشاوره ای Frodt & Sullivan ارائه داده، تولید خودروی خودران تا سال 2030، سهم 10 تا 15 درصدی از تولید  در اروپا را به خود اختصاص می دهد. بنابراین، بیشتر شرکت های  خودروسازی، در راستای توسعه فناوری خودروهای خودران و نیز کاهش هزینه های سنگین تولید این سبک از محصولات، به دنبال متحد شدن با یکدیگر هستند.

پیش از این، دو شرکت بزرگ "ب ام و"  و "اینتل"، برای تولید خودروی خودران همکاری می کردند و به تازگی شرکت فیات کرایسلر اصالتا ایتالیایی-آمریکایی هم اعلام کرد که به آن ها می پیوندد. شرکت کرایسلر اعلام کرد، مهندسان و متخصصان خود را برای تحقق اهداف این همکاری مشترک به خدمت خواهد گرفت.سرجیو مارجینون، مدیرعامل فیات کرایسلر دراین خصوص اظهار کرد که شرکت های خودروسازی باید با یکدیگر همکاری کنند تا علاوه بر کاهش هزینه های سنگین، بهره وری بیشتری داشته باشند. البته فیات کرایسلرف پیش از این نیز برای تولید خودروی بدون راننده با شرکت گوگل همکاری به توافق رسیده بود. 


ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران