کد خبر : ۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 29 مرداد ماه «خودروکار»؛
ECU مغز متفکز خودروهای انژکتوری یکی از بخش‌های مهم در خودروهای امروزی به شمار می‌آید و تاثیر مستقیمی در کارکرد پیشرانه(موتور) دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ECU واژه مخفف "Electronic Control Unit" يا واحد کنترل الکترونيک خودرو است و نقش هدايت و کنترل يک خودرو انژکتوری را بر عهده دارد.

واحد ECU دارای دو کارکرد عمده، شامل کنترل زمان بندی یا تایمینگ و کنترل حجم تزریق سوخت است. این دستگاه سیستم کنترل زمانبندی تزریق و زمان تزریق سوخت انژکتور به داخل سیلندر را تعیین می‌کند که توسط سیگنال اولیه جرقه تعیین می‌شود، سیستم کنترل حجم تزریق مقدار سوختی را که باید به داخل سیلندرها تزریق شود تعیین می‌کند و بر اساس موارد زیر مشخص می‌شود.

1- سیگنال تزریق پایه که با سیگنال دور موتور و سیگنال حجم هوای مکش مشخص می‌شود.

2- سیگنال‌های تصحیح حجم تزریق.

خودروهاي انژکتوری بدليل عملکرد بهتر و توانايی پاس کردن استانداردهای آلودگی، به طور کامل در تمام جهان جايگزين خودروهای کاربراتوری شده‌اند و مغز اين سيستم ECU است. این دستگاه با توجه به سنسورهايی که به موتور متصل است، وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌های لازم را به خروجی‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال می‌کند.

سنسورهای کيت‌های انژکتوری متنوع هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر می‌تواند شرايط موتور را درک کند.

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران