کد خبر : ۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
خودروکار بررسی کرد
در کلاس خودروهای ون خانوادگی یا همان خودروهای کلاس "ام پی وی" همواره گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در گذشته از خودروهای این کلاس استقبال چندانی نمی شد و از دلایل آن می توان به وزن زیاد ، مصرف بالا و طراحی های افتضاح که چنگی به دل نمی زد نام برد. 

اما این معایب با همان خودرو های معیوب در گذشته ها باقی ماند و اکنون خودرو های موجود در این کلاس از نظر طراحی و کارکرد پیشرفت های قابل توجهی کرده اند و دیگر بر خلاف گذشته باب میل خریداران و علاقه مندان این خودرو های خانوادگی هستند. 

یکی از مهم ترین  و دوست داشتنی ترین خودروی های این کلاس که از نظر حجم، قابلیت و عملکرد، معیار های مد نظر دوست داران این خودرو ها را در خود دارد، خودروی خانوادگی پژو 5008 است.


از زمان معرفی  و رونمایی از این خودروی کمپانی پژو، این مدل هر ساله با بهبود کیفیت و بروز رسانی توام بوده و به یکی از خودرو های دوست داشتنی ای تبدیل شده که در این کلاس از خودرو ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. 

از امکانات جدید این ون می توان به سیستم اختیاری  تنظیم زاویه ی چراغ های زنون  اشاره کرد. چهره ی خودرو توسط جلو پنجره ی کروم  و لوگوی طراحی شده ی کمپانی پژو بروی آن،  ظاهری بسیار زیبا به خود گرفته است. 

اخیرا نیز می توان خصوصیات یک خودروی اسپرت را در پژو 5008 یافت، چرا که داخل خودرو  رفاه و آسایش خاصی را به مسافران خود می دهد. در طراحی داشبورد خودرو  از خودرو های GT  الهام گرفته شده است. 

GT یا همان گرن توریسم به ایتالیایی( مخفف Gran    Turismo  ) اصطلاحی است که به خودروهای با بازده بالا و طراحی شده برای طی کردن مسافت‌های طولانی، اطلاق می‌شود.


 بر پشت صندلی های جلوی پژو 5008، 2 عدد  صفحه اکران 7 اینچی یکپارچه و هماهنگ  برای سرگرمی مسافران تعبیه شده است.

در داخل خودرو فضایی 10.5 لیتری تعبیه شده است که به لطف آن امکان جای دادن وسایل اضافی  وجود دارد. و همچنین به لطف سینی های تاشو در پشت صندلی ها، کارایی در داخل خودرو افزایش یافته است.

در مدل 7 نفره این خودرو در ردیف های دوم و سوم صندلی ها در کنار پنجره های اتوموبیل پرده های فابریک کارخانه نصب شده است. سقف خودرومجهز به سیستم  سانروف می باشد  و در آن پنجره ای 3.39 مترمربعی  تعبیه شده که  روشنایی داخل خودرو توسط آن تامین می شود. 

به لطف این سقف شیشه ای پانورامیک، سفری لذت بخش تری برای مسافران به ارمغان می آید.
برای استفاده کنندگان  خودرو های  خانوادگی،  جابجایی بار و همچنین مکانی حجیم برای جای دادن بار ها  یکی از مهمترین  مسئله ها است. بدین منظور جایگیری اشیاء  مکعبی در مدل 2016 پژو 5008 راحت تر شده است. 


ورژن 5 نفرۀ این خودرو با  حجم صندوق عقب  679 لیتری ارائه می شود و با خواباندن صندلی های ردیف دوم، این حجم به 2506 لیتر افزایش می یابد.

این خودرو که طولی برابر 4.5 متر را داراست را  موتوری دیزلی BlueHDi با حجم 1.6 لیتر  با قدرت تولید 120 اسب بخار نیرو  به حرکت در می آورد.  این نیرو از طریق جعبه دنده ای اتوماتیک  6 سرعتۀ EAT6 به دو چرخ جلو انتقال داده می شود.

گفتنی است این خودرو دارای قیمتی 113 هزار دلاری است.

ترجمان: فاضل سوری 

منبع:  otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران