کد خبر : ۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت آمریکایی فورد روز سه شنبه 22 آگوست اعلام کرد با هدف بهره گیری از بازار پویای چین، قصد دارد برند خودروهای برقی خود را با سرمایه گذاری مشترک شرکت چینی زوتی در این کشور به تولید برساند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چین با سطح آلودگی هشداردهنده ای که با آن رو به روست، تولید خودرو های الکتریکی را در اولویت سرمایه گذاری های خارجی خود قرارا داده است و زمینه جذب میلیاردها یوآن سرمایه خارجی را فراهم کرده است. کمپانی فورد هم در همین زمینه و با توجه به این که از ابتدای سال 2017 تا کنون فروشش در چین با 7 درصد کاهش مواجه شده، روز سه شنبه 22 آگوست اعلام کرد که با شریک محلی خود، شرکت خودروسازی خصوصی زوتی توافق نامه یک سرمایه گذاری 50-50 را امضا کرده است.

به گزارش رویترز در شانگهای، این سرمایه گذاری شامل تولید خودروهای سواری برقی می شود والبته هنوز جزئیاتی از شرایط مالی دقیق قرارداد و تاریخ اجرای آن منتشر نشده است.

شرکت آمریکایی فورد برآورد می کند که تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید یاNEV  ( مخفف عبارت new energy vehicle)  در چین و تا پایان سال 2025 به 6 میلیون دستگاه در سال برسد که از این تعداد، حدود 4 میلیون دستگاه خودرو منحصرا الکتریکی خواهند بود.

تسلا، دایملر و جنرال موتورز رقبای موجود در بازار
کمپانی فورد برای این سرمایه گذاری و ایجاد جوینت ونچر در چین، شرکت خودروسازی چینی زوتی را انتخاب کرده که ذر ماه ژانویه و ژوئیه سال جاری افزایش فروشی معادل 56 درصد به نسبت بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کرده و بیش از 16 هزار دستگاه خودرو به تولید رسانده است. شرکت زوتی، توانسته در 6 ماهه نخست سال 2017، سود خالص سالانه خود را نسبت به سال گذشته 495.1 درصد معادل 22.3 میلیون یوآن ( 28.38 میلیون یورو) افزایش دهد.

اما فورد باید بداند که در بازار پویای چین تنها نیست. خودروسازان آمریکایی دیگری مانند تسلا و جنرال موتورز و همچنین گروه کارخانه جات آلمانی دایملر نیز پیش از فورد برای تصاحب سهم خود از بازار خودروهای برقی چین برنامه ریزی کرده بودند. همچنین در همین راستا، مقامات چینی انتظار دارند تا پایان سال 2025، حداقل یک پنجم فروش بازار چین مربوط به خودروهایی با انرژی های سبز باشد.

ترجمه: گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران