کد خبر : ۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
امروزه خودروسازان سنتی زیادی به سمت تولید اتومبیل های هیبریدی و برقی بر پایه مدل های بنزینی گرایش پیدا کرده اند. از آنجایی که ساختار خودروهای الکتریکی با نمونه های مجهز به موتور درون سوز تفاوت های بنیادینی دارد، گاه باید در طراحی برخی اجزا بازنگری نموده و یا کلا از سیستم های جدیدتری استفاده کرد.
به گزارش خودروکار، امروزه خودروسازان سنتی زیادی به سمت تولید اتومبیل های هیبریدی و برقی بر پایه مدل های بنزینی گرایش پیدا کرده اند. از آنجایی که ساختار خودروهای الکتریکی با نمونه های مجهز به موتور درون سوز تفاوت های بنیادینی دارد، گاه باید در طراحی برخی اجزا بازنگری نموده و یا کلا از سیستم های جدیدتری استفاده کرد.

برای مثل ترمزها را در نظر بگیرید. با ظهور سیستم های بازیابی انرژی میزان درگیری لنت ها و دیسک های ترمز تا چندین برابر کاهش یافته و اتومبیلی مثل تویوتا پریوس بعد از 100 هزار مایل هنوز نیازی به تعویض این قطعات پیدا نمی کند. این مساله شاید در ابتدا جالب به نظر برسد، اما وقتی تاثیرات منفی آن آشکار شود، نظرتان عوض خواهد شد.



کمپانی آلمانی کانتیننتال که علاوه بر ساخت لاستیک در زمینه تولید قطعات و سیستم های خودرویی قعالیت دارد، اخیرا تحقیقاتی را درباره تاثیر پیشرانه های الکتریکی بر روی چرخ ها و سامانه ترمز خودروها آغاز کرده است. با توجه به اینکه در اتومبیل های برقی وظیفه اصلی کاهش سرعت خودرو بر عهده سیستم بازیابی انرژی گذاشته شده، پدال ها و دیسک ها در طول زمان دچار فرسودگی گشته و در مواقعی که راننده نیاز به توقف سریع با ترمزهای ناگهانی داشته باشد، نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.


برای مقابله با این مشکل، کانتیننتال سیستم مفهومی جدیدی طراحی کرده که از لحاظ ساختاری بسیار متفاوت است. بر خلاف دیسک های کنونی که معمولا جنسی از فولاد دارند، نمونه به کار رفته در این سیستم از آلومینیوم ساخته شده و از سطحی شعاعی بزرگ تر و عریض تر برخوردار است. با این حال اصلی ترین تفاوت این سیستم به مکان نصب دیسک و کالیپرهای ترمز بر می گردد؛ جایی که دیسک به پره های رینگ پیچ شده و کالیپر درون حلقه آن قرار می گیرد.


به گفته کانتیننتال این نوع طراحی ضمن کاهش وزن و افزایش کارایی، باعث تولید صداهای مزاحم کمتری می شود؛ عاملی که در خودروهای الکتریکی بسیار مهم به نظر می رسد. این کمپانی پیشگام اضافه کرده که به دلیل استفاده از دیسک های آلومینیومی ضخیم، خبری از خوردگی و فرسایش نبوده و تعویض لنت ها نیز بسیار راحت تر خواهد بود.




منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران