کد خبر : ۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: داشتن معاینه فنی ویژه خودرو‌های CNG از روز شنبه به صورت سراسری اجباری می‌شود.
به گزارش خودروکار، امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: از شنبه هفته جاری داشتن معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG‌ اجباری می شود و باید رانندگان در کنار معاینه فنی اولیه خود یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می شود را دارا باشند.

وی در ادامه افزود: با اتصال به سامانه سیمفا، خودروهای گاز سوز یا دوگانه سوز که فاقد معاینه فنی هستند 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای معاینه فنی خودروهای CNG ابتدا معاینات چشمی انجام می شود و سپس نسبت به تست هیدرواستاتیک اقدام می شود که در این آزمون مخزن تحت فشار آب قرار می گیرد و اگر نشستی یا فرسودگی داشته باشد، باید مالک خودرو نسبت به تعویض قطعه اقدام کند.

وی افزود:‌ خودروهای صفر با سوخت CNG‌ تا 3 سال از داشتن معاینه فنی ویژه خودروهای گاز سوز معاف هستند.

جعفرپور در پایان عنوان کرد: در کل کشور حدود 4 میلیون خودروی CNG‌ تولید کارخانه‌ای و یک میلیون خودروی گاز سوز شده داریم که این وسایل نقلیه باید معاینه فنی هیدرواستاتیک را اخذ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران