کد خبر : ۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
تمامی خودروهای شرکت خودروسازی کیا موتورز در پنج سال اخیر موفق به کسب نمرات بالا از موسسه بررسی امنیت یورو انکپ شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی کیا موتورز از سال 2013 تا به امروز هشت مدل خودرو را در آزمون‌های تعیین سطح ایمنی موسسه Euro NCAP محک زده است و از این تعداد، پنج مدل موفق به کسب پنج ستار ایمنی از این موسسه  شده‌اند که شامل مدل‌های Niro در سال (2016)، اسپورتیج و اپتیما (در سال 2015) و سورنتو (در سال 2014) و کیا کارنز (درسال 2013) می‌شوند.

همچنین مدل های  کیا سول(soul) در دو نسخه ی برقی و بنزینی به همراه نسخه استاندارد Niro موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده اند. بدین ترتیت شرکت کیا موتورز نیز همچون مالک خود شرکت هیوندای عملکرد بسیار خوبی در تولید خودرو های ایمن از خود نشان داده است و تمامی مدل های پنچ سال اخیر این شرکت نمرات بسیار بالایی از موسسه یورو انکپ کسب کرده اند تا کیا موتورز یکی از سازندگان شرقی خودروهای ایمن باشد.



کیا موتورز همچنین در سال جاری مدل جدید استونیک را روانه بازار کره جنوبی کرد و فروش این کراس اوور جدید به زودی در اکثر بازار های جهانی آغاز خواهد شد و این در حالی است که این فرزند جدید شرکت کیا هنوز پا به آزمون های بررسی امنیت یورو انکپ نگذاشته است و با توجه به پیشینه‌ی کیا در ساخت خودروهای ایمن انتظار می رود این کراس اوور جدید نیز از سطح امنیتی بسیار بالایی برخوردار باشد.

از نکات قابل توجه برای هموطنانمان می توان به پنج ستاره بودن کیا ریو  و سه ستاره بودن کیا سراتو  -خودرو پلیس جدید ایران- و کیا پیکانتو  اشاره کرد.








در مورد موسسه Euro NCAP،  که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی برای خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: euroncap.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران