کد خبر : ۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
کلاس خودرویی اسپرت آن هم از نوع چهار در علاقه‌مندان خاص خود را دارد و این درحالی است که خیلی‌ها خودروهای اسپرت دو در یا همان کوپه را ترجیح می‌دهند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروی اسپرت اصطلاحی است که به خودروهای پر سرعت، کم ساخت و گاهی روباز گفته می‌شود. برخی خودروها ممکن است ورزشی باشند اما به گروه خودروهای اسپرت تعلق نداشته باشند به عنوان مثال به بسیاری از خودروهای کامپکت، سدان اسپرت و هات هاچبک با اینکه خودروی اسپرت بحساب نمی‌آیند  ولی چون ویژگی‌های مشترکی با این کلاس خودرویی دارند، در بازار «خودروهای اسپرت» اطلاق می شود.

از خودروهای اسپرت چهار در محبوب می توان به مدل های زیر اشاره کرد؛

Dodge Charger SRT Hellcat

داج چارجر اس ار تی هلکت دارای پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری است و تنها ظرف مدت 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو قیمت 65 هزار دلاری دارد.




Subaru WRX STI

قیمت این خودروی 305 اسب بخاری از 28 هزار دلار شروع می شود . Subaru WRX STI دارای پیشرانه 2.5 لیتر توربو است و تنها 4.7 ثانیه به طول می انجامد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.



Porsche Panamera Turbo S

پورشه پانامرا توربو اس از قدرتی 550 اسب بخاری بهره می برد و شروع قیمت آن از 150 هزار دلار است. در قلب تپنده این خودرو  پیشرانه هشت سیلندر 4.8 لیتری توئین توربو جای گرفته است.



Tesla Model S

یکی از معروفترین مدل‌های شرکت تسلا که می توان گفت نقطه عطفی در صنعت خودروسازی به شمار می رود. این خودروی تمام برقی دارای شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه ای است و تنها با یک بار شارژ می تواند 542 کیلومتر را طی کند. تسلا اس دارای قیمتی 107 هزار دلاری است.



Jaguar XJR

در زیر کاپوت این مدل پیشرانه هشت سیلندر 5.0 لیتری تعبیه شده و دارای شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه ای است. Jaguar XJR دارای  بیشینه سرعت 280 کیلومتر بر ساعت است و قیمتی 118 هزار دلاری دارد.




Cadillac CTS-V

شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه ای، پیشرانه  هشت سیلندر 6.2 لیتری و قیمت پایه  86 هزار دلاری از مشخصه های این خودرو است.



Volvo S60 Polestar

یکی از ایمن ترین خودروهای دنیاست و  به لطف قدرت 345 اسب بخاری تنها ظرف مدت 4.4 ثانیه از حالت سکوت به سرعت 100 کیلومتر  بر ساعت می رسد. قیمت این خودروی اسپرت و ایمن 60 هزار دلار است.



Volkswagen GTI 4-Door

یکی از مدل های اسپرت پرطرفدار شرکت فولکس واگن است که در مقایسه با دیگر برندها قابل دسترس تر است و دلیل آن نیز قیمت 28 هزار دلاری این خودرو است. شتاب صفر تا صد Volkswagen GTI 6.1 ثانیه است.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: msn.com.tr 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران